انبوه سازی تاجیکستان

ساخت وبلاگ

کارخانه ها صنایع غذایی چه کفپوشی استفاده کنند بهتره؟

به گزارش فردا نیوز :  کلیه محیط های صنعتی نیازمند کفپوش صنعتی با کیفیت و طول عمر بالا می باشند. امروزه پلیمرها با ورود به حوزه کفپوشهای صنعتی، حجم بالایی از کاربرد را در حوزه صنعت به خود اختصاص داده اند. کفپوشهای اپوکسی، کفپوشهای پلی یورتان، کامپوزیت و کفپوشهای پلی اوره جذابیت بسیار بالایی در این حوزه دارند. کفپوش صنعتی به صورت عمده در ضخامت های ۳ الی ۶ میلی متر بر روی سطح اعمال می شوند.

کفپوش صنعتی می تواند به طور گسترده ای در ساخت و یا افزایش امکانات تجاری به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار گیرد، به طور مثال کفپوش صنعتی مناسبی برای هر کدام از واحدهای صنعتی، انبارها، فروشگاه های خرده فروشی و حتی رستوران ها تعریف شده است. کفپوش صنعتی می تواند تقریباً در همه جای یک ساختمان، از جمله کف پارکینگ، پیاده رو های بیرونی و محوطه، و حتی جزئیات معماری مثل لابی و سالن و اتاق خواب و … مورد استفاده قرار گیرد. در مقایسه با سیستم های تایلی، کفپوش صنعتی معمولاً از نظر عملکرد و دوام در ساختارها دارای نتایج بهتری است.

کفپوش صنعتی و کف سازی صنعتی با کاهش هزینه های اجرایی حمل و نقل و مواد و مصالح و افزایش مقاومت و عمر مفید کف، بهترین نوع کف سازی در سراسر دنیا شناخته می شود. از کفپوش صنعتی در کف سازی پارکینگ منازل نیز می توان استفاده نمود؛ چون علاوه بر زیبایی، در برابر آلاینده ها، روغن و بنزین نیز مقاوم هستند و قابلیت شستشوی آسانی دارند.

کفپوش شرکت میهن در سال 1350 توسط ایوب پایداری تاسیس شد .او فعالیت خود را از نوجوانی با فروش بستنی به وسیله چرخ دستی آغاز کرد.امروز بعد از سالها تلاش و کوشش ، حاج ایوب پایداری میهن را از کارگاهی کوچک به بزرگترین تولیدکننده بستنی و لبنیات در کشور تبدیل کرده است که در حال حاضر بیش از 25000 نفر را در بخش های مختلف به خدمت گرفته و فضاهای تولیدی سرپوشیده آن به 350 هزار متر مربع بالغ می گردد.

درست است که کفپوش صنعتی معمولا بر اساس ترجیح شخصی انتخاب می‌شوند ولی بدیهی است، شرایطی وجود دارد که در آن شاید یک یا دو گزینه کفپوش بسیار بهتر از سایرین باشد. با توجه به اهمیت کفپوش صنعتی قبل از انتخاب آن باید از خودتان بپرسید که آیا لازم است کفپوش مد نظرتان در برابر نشت مواد شیمیایی، چربی و روغن مقاوم باشد؟

 آیا در تاسیسات صنعتی شما عامل حرارتی خاصی وجود دارد که به کفپوش دمای بیش از حد وارد کند؟ شرکت لبنیات کاله چه نوع وسایل نقلیه‌ای قرار است روی این کفپوش تردد کنند و چه فشاری به آن وارد می‌کنند؟

 آیا قرار است کفپوش در معرض رطوبت مداوم قرار گیرد؟ هزینه نصب، تعمیر و نگهداری آنها چقدر خواهد بود؟ جوابی که به این سوالات می‌دهید تعیین می‌کند که بهترین انتخاب برای کفپوش سالن صنعتی شما کدام است.

 

 

تفاوت کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان

ما در مورد مقایسه کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان صحبت کردیم که هر دو دارای ویژگی های مشابه و همچنین ویژگی های ساختاری متفاوتی هستند. به دلیل این ویژگی ها، آنها در زمینه های کاربردی مختلف استفاده می شوند.

کفپوش های پلی یورتان را می توان در یک مکان تهیه نمود و در قسمتی دیگر اعمال کرد، اما پوشش اپوکسی باید در قسمتی که قرار است اجرا شود سفت گردد.

 حتی این تفاوت می تواند تعیین کند که کدام یک را برای کفپوش خود ترجیح می دهید. پوشش‌های اپوکسی زمانی توصیه می‌شوند که از نظر زیبایی به خصوص طرح‌هایی با وضوح بالا مورد نیاز باشند. پوشش اپوکسی به منظور حمایت از بتن و دوام آن در طبقاتی که بار زیاد است مانند پارکینگ مراکز خرید توصیه می گردد.

زر ماکارون گروه در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار و تامین نیروی متخصص در صنعت غذا اقدام به تاسیس مرکز آموزش‌های علمی کاربردی زر نموده است تا بتواند مسئولیت‌های اجتماعی خود را نیز به نحوی صحیح به انجام رساند.

دانشجویان این مرکز می‏توانند ضمن فراگیری دانش تئوری، از امکانات و توانمندی‏‌های موجود در کارخانجات گروه زر برای افزایش توان مهارتی و کاربردی خود بهره بگیرند.

مسلماً این افراد پس از فارغ ‏التحصیلی ‏قادرند با بهترین کارایی در صنایع تولیدی مرتبط مشغول به کار شود. علاوه بر این گروه صنعتی و پژوهشی زر در جهت توسعه امکانات بهداشتی که حق مسلم هر انسانی است، پروژه احداث و تجهیز بیمارستانی را در روستای قاهان از بخش خلجستان به اتمام رسانده است.

شرکت غذایی «نستله» در واقع یک غول جهانی در صنعت غذا و نوشیدنی است که درآمد آن بالغ بر ۹/ ۷۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ بوده است. از زمان آغاز فعالیت این شرکت سوئیسی در ۱۵۰ سال پیش اکنون این شرکت چند‌ملیتی در بازار ۱۸۹ کشور حضور دارد و ۳۳۵ هزار پرسنل برای آن کار می‌کنند.

این شرکت با در اختیار داشتن دو هزار برند زیرمجموعه نظیر غذای کودک، آب‌ معدنی، غلات صبحانه، شکلات و شیرینی، قهوه، غذای پختنی، منجمد، لبنیات و نوشیدنی خود را به‌عنوان یک برند جهانی تجاری مطرح کرده است. رشد این برند در سال‌های اخیر متاثر از تجارت نوشیدنی‌هایی نظیر «نسکافه» و «اسپرسو» بوده است که ۶۸/ ۲۱ درصد مجموع درآمد‌های این شرکت از محل فروش این دو محصول حاصل می‌شود.

این غول صنعت نوشیدنی و غذا طی سال‌های اخیر تمرکز خود را بر بهبود کیفیت غذایی و بهداشتی مشتریان خود قرار داده است. در این زمینه بخش سلامت شرکت نستله به‌تازگی با یک موسسه درمانی وارد همکاری ۱۴۵ میلیون دلاری شده است تا روش‌های جدیدی را برای کاهش آلرژی برخی افراد به غذا ایجاد کنند.

 

انبوه سازی تاجیکستان...
ما را در سایت انبوه سازی تاجیکستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : daneshjo anboosazan بازدید : 161 تاريخ : دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت: 19:39

کفپوش اپوکسی با کیفیت برای اماکن صنعتی

جام جم آنلاین : کفپوش صنعتی می تواند به طور گسترده ای در ساخت و یا افزایش امکانات تجاری به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار گیرد، به طور مثال کفپوش صنعتی مناسبی برای هر کدام از واحدهای صنعتی، انبارها، فروشگاه های خرده فروشی و حتی رستوران ها تعریف شده است.

کفپوش صنعتی می تواند تقریباً در همه جای یک ساختمان، از جمله کف پارکینگ، پیاده رو های بیرونی و محوطه، و حتی جزئیات معماری مثل لابی و سالن و اتاق خواب و  مورد استفاده قرار گیرد. در مقایسه با سیستم های تایلی، کفپوش صنعتی معمولاً از نظر عملکرد و دوام در ساختارها دارای نتایج بهتری است.

کفپوش صنعتی و کف سازی صنعتی با کاهش هزینه های اجرایی و مواد و مصالح و افزایش مقاومت و عمر مفید کف، بهترین نوع کف سازی در سراسر دنیا شناخته می شود. از کفپوش صنعتی در کف سازی پارکینگ منازل نیز می توان استفاده نمود؛ چون علاوه بر زیبایی، در برابر آلاینده ها، روغن و بنزین نیز مقاوم هستند و قابلیت شستشوی آسانی دارند.

یک مورد خرابی یک کفپوش اپوکسی ارائه شده است. علت آسیب در فرمول اشتباه یکی از لایه ها یافت شده است که حاوی مقدار غیرعادی حلال است که باعث پلاستیک شدن رزین و در نتیجه از دست دادن خواص مکانیکی می شود.

 کالریمتری روبشی دیفرانسیل، میکرو استخراج فاز جامد- کروماتوگرافی گازی- طیف سنجی جرمی و پراش پرتو ایکس با زاویه باز استفاده شد.

تفاوت معنی داری در درجه شبکه بین نمونه های معیوب و نمونه مرجع که از سازنده تولید می شود، مشاهده نشد. پس از تبخیر بیش از حد حلال ها، رزین ها به طور کامل خواص مکانیکی خود را بازیافتند. مسئولیت خرابی به دلیل سهل انگاری سازنده در فرمولاسیون رزین ها بوده است.

هدف از این تحقیق افزایش رفتار الکترواستاتیکی و اصطکاکی پلیمر اپوکسی به عنوان مواد کفپوش برای بسیاری از کاربردها مانند منازل، سالن های ورزشی، مراکز تناسب اندام، مراکز اجتماعی، باشگاه های سلامت، مدارس و دانشگاه ها، مناطق بازی و همچنین ایستگاه های پلیس و آتش نشانی است.

 

ما ضایعات تراشه ماشینکاری آلومینیوم را برای استفاده به عنوان ماده پرکننده برای کفپوش اپوکسی به منظور افزایش ضریب اصطکاک و کاهش بار الکترواستاتیک تولید شده از اصطکاک کفش در برابر مواد کف پیشنهاد کردیم.

نتایج آزمایش نشان داد که در حضور کفش‌هایی با سختی 65 shore A، حداکثر مقادیر ضریب اصطکاک در 2% و 4% Al مشاهده شد. محتوای پودر حداقل بار الکترواستاتیکی در 4 و 5 درصد Al مشاهده شد. محتوا. برای کفش با سختی 63 shore A، حداکثر مقادیر ضریب اصطکاک در 3% و 5% Al مشاهده شد.

محتوای پودر شارژ را می توان با افزودن پودر آلومینیوم به کفپوش اپوکسی به میزان 3 و 5 درصد کاهش داد. در حضور کفش‌هایی با سختی 67 shore A، حداکثر مقادیر ضریب اصطکاک در 3% و 5% پودر آلومینیوم مشاهده شد.

حداقل شارژ مشاهده شده در 3 و 4 درصد Al. محتوا. ما می‌توانیم استفاده از پودر تراشه آلومینیوم در پلیمر اپوکسی را به عنوان پرکننده برای افزایش خواص اصطکاکی و برق‌رسانی سه‌گانه توصیه کنیم.

رزین اپوکسی دارای ویژگی‌های عالی رطوبت، چقرمگی کم، مقاومت در برابر حلال و شیمیایی، انقباض کم در زمان پخت، خواص مقاومت الکتریکی و مکانیکی برتر و چسبندگی خوب به بسیاری از بسترها است. در این آزمایش، رزین اپوکسی را با مواد تغییر فاز تثبیت شده (SSPCM) برای افزایش خواص حرارتی رزین اپوکسی تهیه کردیم.

 SSPCM از طریق روش اشباع خلاء تهیه شد و کامپوزیت های SSPCM/رزین اپوکسی از طریق فرآیند هم زدن برشی و فرآیند پخت تهیه شدند. در فرآیند آماده سازی، رزین اپوکسی و هاردنر در یک لیوان با نسبت یک به یک مخلوط شدند.

سپس 5، 10، 15 و 20 درصد وزنی SSPCM به مخلوط اضافه شد. خواص حرارتی و خواص شیمیایی رزین اپوکسی با SSPCM از میکروسکوپ الکترونی روبشی، کالریمتری اسکن تفاضلی، آنالیز وزن سنجی حرارتی و دستگاه آنالایزر دستگاه تست جهانی آنالیز شد.

از تجزیه و تحلیل، ما مشخص کردیم که رزین اپوکسی تهیه شده با SSPCM در مقایسه با رزین اپوکسی ظرفیت ذخیره‌سازی گرما و هدایت حرارتی بالایی دارد.

رزین های اپوکسی مواد شناخته شده ای هستند که خواص مفیدی مانند استحکام کششی و مدول بالا، خواص چسبندگی خوب، هزینه کم و سهولت پردازش و مزایای زیست محیطی را نشان می دهند. با این حال، چسب رزین اپوکسی هیچ ویژگی ذخیره سازی حرارتی ندارد.

ذخیره‌سازی گرمای نهان یکی از روش‌های مطلوب ذخیره‌سازی انرژی حرارتی است که برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بازده حرارتی در زمینه‌های مختلف از جمله سیستم‌های تهویه مطبوع خورشیدی و ساختمان‌ها در نظر گرفته می‌شود.

بنابراین ما چسب رزین اپوکسی تقویت شده حرارتی را با استفاده از PCM تهیه کردیم. این مقاله به اثرات n-هگزادکان و سدیم لوریل سولفات بر خواص حرارتی و خواص شیمیایی چسب رزین اپوکسی و HEAC با استفاده از کالریمتری اسکن تفاضلی، آنالیز وزن سنجی حرارتی و طیف‌سنجی تبدیل فوریه مادون قرمز می‌پردازد.

 

همچنین، ما کاربرد چسب رزین اپوکسی کامپوزیت را برای کف‌پوش‌های چوبی با استفاده از n-هگزادکان از طریق اندازه‌گیری استحکام باند از آنالیز دستگاه تست جهانی ارزیابی کردیم.

منبع : رزین ایران

انبوه سازی تاجیکستان...
ما را در سایت انبوه سازی تاجیکستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : daneshjo anboosazan بازدید : 140 تاريخ : يکشنبه 30 مرداد 1401 ساعت: 18:28

بررسی قیمت کفپوش اپوکسی در ایران و جهان

به گزارش اقتصاد 24 : قیمت کفپوش اپوکسی به موارد زیادی بستگی دارد ولی دو دلیل اصلی آن اجرا و قیمت مواد هست که عمدتا از پتروشیمی تهیه میشود به همین منظور تابع قیمت دلار هست.

 

 صنعتی کفپوش های اپوکسی پلی آمین‌ و کفپوش های اپوکسی پلی آمید به صورت گسترده به عنوان کفپوش صنعتی به کار برده میشوند. کفپوش اپوکسی صنعتی دارای مقاومت سایشی و خش پذیری بالایی می باشند و در صورتیکه آماده سازی سطح به خوبی صورت گرفته باشد، چسبندگی بالایی به سطح دارند.

علاوه بر دسته بندی‌های بالا، انواع کفپوش اپوکسی صنعتی را به طور کلی می توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

کفپوش صنعتی آنتی استاتیک: کفپوش آنتی الکترواستاتیک نوعی کفپوش است که از قابلیت انتقال الکتریسیته ساکن برخوردار می باشد. در واقع الکتریسیته ساکن از طریق این کفپوش به چاه ارت هدایت می شود، در نتیجه از ایجاد جرقه ممانعت می گردد.

کفپوش‌ صنعتی ضد اسید: کفپوش اپوکسی برای سطوحی که مدام در معرض مواد شیمیایی قرار دارند مناسب ترین گزینه است، زیرا مقاومت مکانیکی و شیمیایی آن بسیار بالاست.

کفپوش پلی وینیل کلراید یاPVC: کفپوشپی وی سی دارای خاصیت ارتجاعی است و بسیار منطعف می باشد از این نوع کفپوشها اصولاً در سالن های ورزشی استفاده می شود.

کفپوش ضد گرد و غبار: کفپوش ضد گرد و غبار که به کفپوش آنتی داست معروف است، دارای سطحی یکپارچه و صاف است و مقاومت آن در برابر سائیدگی و فشار بالا می باشد. این کفپوش ها را می توان به راحتی شست و آن ها را استریل کرد.

کفپوش ترافیکی: کفپوش های ترافیکی نوع دیگری از کفپوش های صنعتی محسوب می شوند که مقاومت بسیار بالایی در برابر فشارها و بارهای سنگین دارند و در محیط هایی مانند کارخانه ها و انبارها مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین کفپوش رزینی صنعتی بر حسب ضخامت و پرداخت نهایی سطح به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند:

کفپوش صنعتی با تردد بسیار سبک

کفپوش‌ صنعتی با تردد سبک

کفپوش‌ صنعتی با کاربری سنگین

کفپوش‌صنعتی با کاربری بسیار سنگین

قیمت کفپوش اپوکسی در بازار جهانی

homeguide.com هزینه کفپوش اپوکسی بین 750 تا 4928 دلار است که اکثر صاحبان خانه ها بین 1320 تا 3080 دلار برای مواد و نصب هزینه می کنند.

هزینه پوشش اپوکسی بسته به نوع اپوکسی مورد استفاده و هزینه کار از 3 تا 7 دلار در هر فوت مربع متغیر است. اپوکسی مبتنی بر آب می تواند دو تا سه برابر کمتر از 100٪ اپوکسی جامد قیمت داشته باشد. اپوکسی جامد برای کفپوش‌هایی با دوام و نگهداری کمتر مورد نیاز است.

عکس:

 

هزینه کفپوش اپوکسی

میانگین هزینه ملی 1711 دلار

حداقل هزینه 750 دلار

حداکثر هزینه 4928 دلار

میانگین محدوده 1320 تا 3080 دلار

هزینه کفپوش اپوکسی به ازای هر فوت مربع

کفپوش اپوکسی بسته به نوع اپوکسی انتخابی برای هر فوت مربع نصب شده بین 3 تا 7 دلار هزینه دارد. برای نصب اپوکسی، مواد 1 تا 2 دلار در هر فوت مربع و نیروی کار به طور متوسط ​​2 تا 5 دلار در هر فوت مربع هزینه دارند. نهایی شما به شدت به اندازه ناحیه ای که باید اپوکسی شود بستگی دارد.

 

هزینه کفپوش اپوکسی

میانگین هزینه نصب

مواد 1 تا 2 دلار / SF

نیروی کار 2 تا 5 دلار / SF

مجموع 3 تا 7 دلار در هر فوت مربع

کفپوش اپوکسی خاکستری روشن نصب شده در گاراژ با پوشش تازه

 

هزینه مواد کفپوش اپوکسی

هزینه مواد کفپوش اپوکسی بسته به نوع اپوکسی از 0.37 تا 1.40 دلار در هر فوت مربع متغیر است. اپوکسی های پایه آب با قیمتی بین 0.37 تا 1.20 دلار ارزان ترین هستند. قیمت اپوکسی جامد دو تا سه برابر بیشتر از پایه آب است که 1.40 دلار در هر فوت مربع است.

 

هزینه کار کفپوش اپوکسی

اگر خودتان کار آماده سازی را انجام نمی دهید، آماده سازی می تواند یک روز با قیمت حدود 500 دلار برای دو کارگر طول بکشد. نیروی کار برای کل پروژه 2 تا 5 دلار به ازای هر فوت مربع گران است، زیرا آنها باید ابتدا آن را آماده کنند و سپس در روز دوم برای پوشش دادن آن برگردند، سپس روز سوم برای مهر و موم کردن آن.

هزینه کف زیرزمین اپوکسی

هزینه متوسط ​​اعمال اپوکسی در کف زیرزمین 3 تا 7 دلار در هر فوت مربع است. اپوکسی یک ماده ضد آب طبیعی است که به محافظت زیرزمین شما از آسیب آب کمک می کند.

 

کف و میز آشپزخانه اپوکسی

اپوکسی در کف آشپزخانه و میزهای آشپزخانه شگفت انگیز به نظر می رسد و به طور متوسط ​​3 تا 7 دلار در هر فوت مربع برای مواد و نصب هزینه دارد. شما می توانید هر الگو، بافت یا پایه سنگریزه ای را که می خواهید روی آن اپوکسی کنید تا آشپزخانه رویاهای خود را بسازید، انتخاب کنید. اپوکسی به دلیل دوام در اکثر کفپوش های آشپزخانه های تجاری معمول است و تمیز کردن آن آسان است.

 

کفپوش آشپزخانه اپوکسی سفید

 

پاسیو سنگریزه اپوکسی

یک کیت اپوکسی سنگریزه 6 گالن که حدود 250 فوت مربع را پوشش می دهد، 450 دلار قیمت دارد. برای سنگریزه های صاف، حدود 150 دلار هزینه دارد تا سنگریزه های کافی برای پوشش یک مساحت 250 فوت مربع باشد. هنگامی که نیروی کار را در نظر بگیرید، هزینه ها تقریباً 4 دلار برای هر فوت مربع در کل خواهد بود.

 

آب بندی راهروهای بتنی

هزینه آب بندی یک راهرو بسته به اندازه از 80 تا 240 دلار متغیر است. برای یک راهرو با مساحت 480 فوت مربع، می توانید انتظار داشته باشید 80 تا 115 دلار برای آب بندی بپردازید. برای یک راهرو بزرگتر به مساحت 1000 فوت مربع، پیمانکاران معمولاً بین 170 تا 240 دلار برای پوشش آب بندی می گیرند.

 

میانگین هزینه برای رنگ آمیزی و آب بندی بتن

هزینه متوسط ​​رنگ آمیزی بتن قبل از آب بندی 0.60 تا 1.60 دلار در هر فوت مربع بسته به اندازه منطقه است. پس از رنگ آمیزی، می توانید انتظار پرداخت 3 دلار به ازای هر فوت مربع را برای یک سیلر متوسط ​​اپوکسی مبتنی بر آب از جمله نصب حرفه ای داشته باشید.

 

پوشش کف گاراژ اپوکسی متالیک خاکستری با تکه های فلزی

 

بازگشت به بالا

 

هزینه پوشش کف گاراژ

 

یک گاراژ معمولی 24 در 24 اینچی با 576 SF برای نصب پوشش حرفه ای اپوکسی به طور متوسط​​1728 دلار هزینه دارد. درزگیر بتن اپوکسی یکی از بهترین درزگیرهایی است که می توانید به کف گاراژ خود اضافه کنید زیرا مقاومت بالایی در برابر آسیب و تردد زیاد دارد.

منبع : صنعت رنگ آلمان

انبوه سازی تاجیکستان...
ما را در سایت انبوه سازی تاجیکستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : daneshjo anboosazan بازدید : 153 تاريخ : پنجشنبه 27 مرداد 1401 ساعت: 15:08

به گزارش مثلث آنلاین : کفپوش صنعتی و کف سازی صنعتی با کاهش هزینه های اجرایی و مواد و مصالح و افزایش مقاومت و عمر مفید کف، بهترین نوع کف سازی در سراسر دنیا شناخته می شود. از کفپوش صنعتی در کف سازی پارکینگ منازل نیز می توان استفاده نمود؛ چون علاوه بر زیبایی، در برابر آلاینده ها، روغن و بنزین نیز مقاوم هستند و قابلیت شستشوی آسانی دارند.

 

مزایای کفپوشهای صنعتی

کفپوش صنعتی بیشتر در مکان هایی که در معرض مواد شیمیایی و اسیدی قرار دارند، به کار می رود. این کفپوشها همچنین باید از مقاومت لازم در برابر خوردگی، آتش، سائیدگی، رطوبت و  نیز برخوردار باشند. کفپوشهای صنعتی، سطحی صاف و بدون خلل و فرج دارند؛ از این رو آب و مواد اسیدی یا بازی نمی توانند درون آنها نفوذ کرده و به آنها آسیب رسانند.

از جمله سایر مزایای کفپوشهای صنعتی می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

·        مقاومت مکانیکی بسیار بالا

·        ضد خط و خش

·        دارای دوره های گارانتی و ضمانت مختلف

·        نفوذناپذیر در برابر رطوبت و مایعات

·        دارای چسبندگی بالا به سطح زیرسازی

·        جلوگیری از ایجاد و انتقال گرد و غبار در محیط

·        مقاومت بالا در برابر ترک خوردگی

این دوام خواهد آورد

Robexcontracting  :کفپوش اپوکسی دوام و ماندگاری بالایی دارد. این رنگ پنج برابر ضخیم تر از رنگ معمولی است، ضد آب است و دارای مقاومت سایشی و شیمیایی عالی است. این به این معنی است که می تواند با حجم زیاد ورود و جابجایی تجهیزات و محصولات سنگین کنار بیاید. طول عمر آن بستگی به نوع کفپوش اپوکسی مورد استفاده، تعداد لایه ها و نحوه استفاده از کف دارد.

سهولت کاربرد

استفاده از پوشش کف اپوکسی بر روی کفی که به درستی آماده شده است بسیار آسان است. بهترین کار این است که توسط یک تیم متخصص که در استفاده از محصولات با تجربه هستند و از تمام تجهیزات مناسب برخوردار هستند، استفاده شود.

چسبندگی عالی دارد

کفپوش اپوکسی چسبندگی بسیار خوبی به بتن، چوب و سایر سطوح دارد و باعث ایجاد پوششی سخت می شود که سطح زیرین آن به درستی آماده شده باشد. همچنین از آن در برابر رطوبت، لکه، چربی و ترک محافظت می کند.

شما نمی لغزید

کفپوش اپوکسی با افزودن سنگدانه ضد لغزش ساخته می شود و برای مناطقی که ممکن است خیس شوند، مانند کارخانه های فرآوری مواد غذایی، نانوایی ها، لبنیات، کشتارگاه ها و آبجوسازی ها، گزینه ای عالی است.

 

بسیار بهداشتی است

کفپوش اپوکسی بسیار بهداشتی است. چیز زیادی به آن نمی چسبد و جارو کردن و تمیز کردن آن آسان است. در برابر باکتری ها و میکروب ها مقاوم است که ضدعفونی آن را آسان می کند. بوی کمی دارد و لکه نمی‌کند و برای کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی یا آشپزخانه‌های صنعتی گزینه مناسبی است.

بسیاری از رنگ ها و پرداخت ها

کفپوش اپوکسی ثبات رنگ خوبی دارد و در طیف گسترده ای از رنگ ها و پرداخت های استاندارد و سفارشی مانند براق موجود است. اکثر رنگ ها را می توان در رنگ های RAL و BS 4800 تولید کرد.

اما، شما همچنین باید در نظر بگیرید:

سطح زیرین باید به درستی آماده شود

آماده سازی صحیح کف سطح زیرین، کلید یک پایان عالی است. تجهیزات تخصصی مانند آسیاب خلاء با سر الماس ضروری است و بهتر است توسط یک تیم متخصص انجام شود. قبل از اجرای کفپوش اپوکسی، هرگونه ترک باید پر شود و سطح زیرین آن باید تمیز و عاری از هرگونه چربی، روغن، حلال یا گرد و غبار باشد. عدم آماده سازی درست کارایی کفپوش را کاهش می دهد و بر هزینه و زمان صرف شده برای تکمیل آن می افزاید.

باید به درستی اعمال شود

کفپوش اپوکسی باید دقیقاً طبق دستورالعمل سازنده و ترجیحاً توسط تیم متخصص اجرا شود. اگر به درستی انجام نشود، ممکن است آنطور که باید بادوام و ماندگار نباشد. هر لایه باید قبل از اضافه شدن لایه بعدی کاملاً خشک شود. عدم استفاده صحیح از آن می تواند منجر به جایگزینی پرهزینه شود.

باید به درستی نگهداری شود

اگر کفپوش اپوکسی به درستی نگهداری نشود ممکن است ترک و بریدگی ایجاد شود. ممکن است مناطق بزرگ شروع به کنده شدن کنند و سپس کف باید تعمیر یا تعویض شود.

ممکن است حذف آن دشوار باشد

 

هنگامی که کفپوش اپوکسی اجرا شد، تغییر آن می تواند کار فشرده و پرهزینه باشد. بنابراین مطمئن شوید که از رنگ و طرحی که انتخاب کرده اید قبل از اعمال آن راضی هستید.

منبع : بازار رنگ عراق

انبوه سازی تاجیکستان...
ما را در سایت انبوه سازی تاجیکستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : daneshjo anboosazan بازدید : 129 تاريخ : چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت: 13:37

کفپوش اپوکسی مناسب برای سوله صنعتی

به گزارش سایت با مردم :کلیه محیط های صنعتی نیازمند کفپوش صنعتی با کیفیت و طول عمر بالا می باشند. امروزه پلیمرها با ورود به حوزه کفپوشهای صنعتی، حجم بالایی از کاربرد را در حوزه صنعت به خود اختصاص داده اند.

کفپوشهای اپوکسی، کفپوشهای پلی یورتان، کامپوزیت و کفپوشهای پلی اوره جذابیت بسیار بالایی در این حوزه دارند. کفپوش صنعتی به صورت عمده در ضخامت های ۳ الی ۶ میلی متر بر روی سطح اعمال می شوند

کفپوش صنعتی می تواند به طور گسترده ای در ساخت و یا افزایش امکانات تجاری به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار گیرد، به طور مثال کفپوش صنعتی مناسبی برای هر کدام از واحدهای صنعتی، انبارها، فروشگاه های خرده فروشی و حتی رستوران ها تعریف شده است.

کفپوش صنعتی می تواند تقریباً در همه جای یک ساختمان، از جمله کف پارکینگ، پیاده رو های بیرونی و محوطه، و حتی جزئیات معماری مثل لابی و سالن و اتاق خواب و … مورد استفاده قرار گیرد. در مقایسه با سیستم های تایلی، کفپوش صنعتی معمولاً از نظر عملکرد و دوام در ساختارها دارای نتایج بهتری است.

کفپوش صنعتی و کف سازی صنعتی با کاهش هزینه های اجرایی و مواد و مصالح و افزایش مقاومت و عمر مفید کف، بهترین نوع کف سازی در سراسر دنیا شناخته می شود.

از کفپوش صنعتی در کف سازی پارکینگ منازل نیز می توان استفاده نمود؛ چون علاوه بر زیبایی، در برابر آلاینده ها، روغن و بنزین نیز مقاوم هستند و قابلیت شستشوی آسانی دارند.

فروپاشی سوله فولادی صنعتی: مطالعه موردی برای خطاهای اساسی در مهندسی سازه محاسباتی و روش های کنترل

فروپاشی هایی که جز زیان های اقتصادی تولید نمی کنند، اغلب برای عموم و جامعه مهندسان ناشناخته باقی می مانند. دلایل فنی هر فروپاشی حتی اگر نیازی به تحقیق علمی نباشد، شایسته توجه است، زیرا اغلب نشان می‌دهند که رویه‌های طراحی و کنترل و مقررات آیین‌نامه ممکن است در جلوگیری از خطاها هم در طراحی و هم در مرحله ساختمان مهندسی سازه استاندارد شکست بخورند.

در این مقاله ریزش یک سوله فولادی صنعتی، زیر یک لایه 10 سانتی‌متری برف تازه، مورد بحث قرار می‌گیرد که نشان می‌دهد ریزش آن ناشی از زنجیره‌ای از خطاها، در مرحله طراحی، در هنگام مونتاژ و در مرحله بازرسی و کنترل نهایی است.

با رعایت دقیق قوانین ساختمان، استانداردها و الزامات سرعت باد، همه ساختمان‌های ما با مهندسی خاص سایت همراه هستند که برای ساده‌سازی فرآیند عبور ساختمان جدید شما از طریق برنامه‌ریزی و تأیید شورای محلی طراحی شده‌اند.

تیم Now Buildings درک می کند که هر مشتری نیاز و هدف متفاوتی برای ساختمان خود دارد. سوله صنعتی Now Buildings دهانه های بزرگ و حداکثر فاصله های داخلی را که برای ماشین آلات، وسایل نقلیه یا اهداف ذخیره سازی خود نیاز دارید، با گزینه های مختلف برای سفارشی کردن سوله جدید در اختیار شما قرار می دهد.

چه به درب های غلتکی صنعتی یا خانگی، درب های کشویی، درب های دسترسی شخصی، نورگیر یا گردباد نیاز داشته باشید، تیم مجرب ما می تواند به شما کمک کند سوله خود را مطابق با مشخصات دقیق خود طراحی کنید.

فرآیند انتخاب کفپوش

کوکا کولا با کفپوش های رزینی با کارایی بالا غریبه نیست.

 

برای این فضا، کوکاکولا به کفی صاف، مقاوم در برابر لغزش و مقاوم در برابر سایش نیاز داشت که به راحتی تمیز و نگهداری شود. در این انبار، اسکیت های بلند و سنگین محصولات به و از جایگاه های حمل و نقل در حال حمل و نقل هستند. با ترافیک مداوم و نگهداری محصولات غذا و نوشیدنی، تمیز کردن آسان و در عین حال بدون لغزش یک امر ضروری بود.

 

با این که این یک مرکز فعال است، زمان چرخش بسیار مهم بود. کوکا کولا دارای محموله های روزانه در روزهای هفته است، با بسیاری از اسکله های بارگیری در یک زمان معین، بنابراین کار تا حد ممکن در طول شب برای تکمیل این کار ضروری بود.

 

Applied یک سیستم پلی اورتان اپوکسی اپوکسی 3 لایه را نصب کرد که تمام جعبه های کوکا کولا را که برای فضا مورد نیاز بود بررسی می کرد تا محیطی ایمن تر و پربارتر ایجاد کند.

محلول پوشش

Applied توانست با استفاده از آسیاب‌های 600 ولتی HTC با فیلتر هپا، طبق برنامه مشتریان کار کند تا از یک کف صیقلی الماسی صاف و جدید اطمینان حاصل کند. ما تمام ترک ها و عیوب را با ملات اپوکسی وصله کردیم و 7 پاس به شن 1500 ریز ارائه دادیم. ما صیقلی کردن کف را با تقویت کننده Bellatrix به پایان رساندیم تا سطحی شبیه به آینه ارائه دهیم.

 

علاوه بر این، در مجاورت منطقه حمل و نقل، کوکاکولا برای خط جدید تجهیزات خود به یک سیستم کف تولیدی مقاوم در برابر مواد شیمیایی مقاوم در برابر لغزش نیاز داشت. کوکا کولا همچنین به دلیل ریختن شکر و سیستم تخلیه لیفتراک نیاز به تمیز کردن آسان داشت.

Applied اپوکسی اپوکسی طبقه 3 پرفروش ما را با پوشش رویی دستگیره براق پلی اورتان نصب کرد. این امر باعث مقاومت شیمیایی محصولات و محصولات پاک کننده آنها می شد. به دلیل داشتن دسته براق غیر دندانه دار به راحتی تمیز می شود. ما همچنین زهکش های شیار فولادی ضد زنگ را برای یک سیستم زهکشی ایمن و کاربردی با تایمر فلاش خودکار نصب کردیم. این امر تمیز کردن آسان و سیستم زهکشی بلبرینگ لیفتراک را تضمین می کند. مجدداً ما توانستیم در مورد معاملات دیگر کار کنیم و جدول زمانی چرخش را برای یک طبقه عملکردی کاملاً درمان شده برآورده کنیم.

 

 منبع : کفپوش بهداشتی تبریز

انبوه سازی تاجیکستان...
ما را در سایت انبوه سازی تاجیکستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : daneshjo anboosazan بازدید : 159 تاريخ : چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت: 2:40

به گزارش افکار نیوز : رنگ اپوکسی از جمله رنگ های ترموست و دو جزئی است که از ترکیب رزین اپوکساید با هاردنر یا سخت‌ کننده پلی‌ آمین و یا پلی آمید به دست می‌ آید و در زمینه های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 این رنگ پس از خشک شدن کامل، قابل شستشو بوده و به علت داشتن خاصیت انعطاف پذیری در مقابل تغییر شکل های سطحی سازه مقاوم است. رنگ اپوکسی بیشتر برای مصارف صنعتی طراحی شده است و به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت، اصطکاک، عوامل جوی و مواد شیمیایی دارد، بیشتر به عنوان پوشش و در مصارفی نظیر کفپوش اپوکسی کردن زمین مورد استفاده قرار می گیرد.

 

رنگ اپوکسی چیست؟

رنگ‌ اپوکسی رنگی دوجزئی است و برای خشک‌شدن، به هاردنر (سخت‌کننده) نیاز دارد. جزء اول این رنگ شامل رزین، پیگمنت (رنگدانه) و افزودنی‌ها بوده و جزء دوم آن (هاردنر) معمولاً شامل یک پلی‌آمین (دارای گروه عاملی NH2) یا پلی آمید است. هنگامی که رزین اپوکسی با آمین‌ها واکنش می‌دهد، ویسکوزیته فیلم رنگ افزایش یافته و اتصالات عرضی در آن به وجود می‌آید که منجر به تشکیل  یک پوشش حفاظتی سخت خواهد شد. نسبت اختلاط در این رنگ ها بسیار مهم است. در صورت عدم رعایت این نسبت، رنگ خواص مطلوب را به دست نمی آورد و یا اصلاً خشک نخواهد شد.

 

رنگ اپوکسی به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت، اصطکاک و عوامل جوی مانند گرما و سرما و مواد شیمیایی دارد، جایگزین مناسبی برای پوشش های محافظتی می باشد. رنگ اپوکسی این توانایی را دارد که به سطح بتن بچسبد و یک پوشش کاملاً پایدار و محکم ایجاد کند.

 

پس از اختلاط رنگ‌ اپوکسی با هاردنر، یک ترکیب یکنواخت به دست می‌ آید که در ابتدا ویسکوزیته آن تغییری نمی‌کند. سپس رنگ به آرامی شروع به افزایش ویسکوزیته کرده و مخلوط به سختی همزده می‌شود. در آخر نیز رنگ سخت شده و اصطلاحاً پخت می‌شود؛ لذا پس از اختلاط رنگ‌ اپوکسی فرصت محدودی برای اعمال آن وجود خواهد داشت.

بمنظور حفاظت سطوح تجهیزات صنعت برق در شرایط فیزیکی، مکانیکی و محیطی مختلف از انواع رنگ و پوشش استفاده بعمل می‌آید. با توجه به اهمیت رنگ و پوشش و هزینه‌های بالای اعمال رنگ، لازم است مشخصات فنی رنگ‌های مورد استفاده تعیین گردیده و کیفیت آنها کنترل گردد.

آزمایشگاه رنگ و پوشش پژوهشگاه نیرو بمنظور انجام آزمونهای رنگ بر طبق استانداردهای ملی و بین‌المللی و رفع نیازهای صنعت برق در این زمینه تأسیس گردیده است. برای انجام پروژه های تحقیقاتی مربوط به رنگ از امکانات این آزمایشگاه استفاده بعمل می آید. این آزمایشگاه علاوه بر بخش‌های تولید، انتقال و توزیع صنعت برق به سایر صنایع (از قبیل صنایع نفت، پتروشیمی، گاز، خودرو و ... ) نیز می‌تواند خدمات آزمایشگاهی و مشاوره‌ای ارائه دهد.

 

کفپوشهای صنعتی

 

کلیه محیط های صنعتی نیازمند کفپوش صنعتی با کیفیت و طول عمر بالا می باشند. امروزه پلیمرها با ورود به حوزه کفپوشهای صنعتی، حجم بالایی از کاربرد را در حوزه صنعت به خود اختصاص داده اند. کفپوشهای اپوکسی، کفپوشهای پلی یورتان، کامپوزیت و کفپوشهای پلی اوره جذابیت بسیار بالایی در این حوزه دارند. کفپوش صنعتی به صورت عمده در ضخامت های ۳ الی ۶ میلی متر بر روی سطح اعمال می شوند

 

کفپوش صنعتی می تواند به طور گسترده ای در ساخت و یا افزایش امکانات تجاری به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار گیرد، به طور مثال کفپوش صنعتی مناسبی برای هر کدام از واحدهای صنعتی، انبارها، فروشگاه های خرده فروشی و حتی رستوران ها تعریف شده است. کفپوش صنعتی می تواند تقریباً در همه جای یک ساختمان، از جمله کف پارکینگ، پیاده رو های بیرونی و محوطه، و حتی جزئیات معماری مثل لابی و سالن و اتاق خواب و … مورد استفاده قرار گیرد. در مقایسه با سیستم های تایلی، کفپوش صنعتی معمولاً از نظر عملکرد و دوام در ساختارها دارای نتایج بهتری است.

 

کفپوش صنعتی و کف سازی صنعتی با کاهش هزینه های اجرایی و مواد و مصالح و افزایش مقاومت و عمر مفید کف، بهترین نوع کف سازی در سراسر دنیا شناخته می شود. از کفپوش صنعتی در کف سازی پارکینگ منازل نیز می توان استفاده نمود؛ چون علاوه بر زیبایی، در برابر آلاینده ها، روغن و بنزین نیز مقاوم هستند و قابلیت شستشوی آسانی دارند.

پوششهای صنعتی به طور کلی جهت پوششهای سالن هایی با کاربری صنعتی استفاده می گردند. کفپوشهای صنعتی از متریال های مختلف ساخته می شوند و هر کدام برای مکانی خاص مناسب هستند. این کفپوشها از مواد اولیه اپوکسی، پلی یورتان و یا پلی اوره می باشند که به صورت عمده بر روی سطح بتن یا فلز اجرا می گردند. کفپوشهای اپوکسی و پلی یورتان بیشترین کاربرد را در این حوزه دارا می باشند. کفپوشهای اپوکسی بیشترین کاربرد را در محیط هایی با مقاومت خوردگی بالا دارا می باشند.

 

کفپوش صنعتی (رزینی) را بر اساس جنس آنها نیز می توان دسته بندی نمود:

 

 

کفپوش اپوکسی صنعتی کفپوش های اپوکسی پلی آمین‌ و کفپوش های اپوکسی پلی آمید به صورت گسترده به عنوان کفپوش صنعتی به کار برده میشوند. کفپوش اپوکسی صنعتی دارای مقاومت سایشی و خش پذیری بالایی می باشند و در صورتیکه آماده سازی سطح به خوبی صورت گرفته باشد، چسبندگی بالایی به سطح دارند.

منبع : کفپوش و عمران

 

انبوه سازی تاجیکستان...
ما را در سایت انبوه سازی تاجیکستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : daneshjo anboosazan بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 13:15

کفپوش بیمارستانی مناسب 

به گزارش بهداشت نیوز : کفپوش بیمارستانی در کشورهای پیشرفته در کلینیک ها، بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی، اتاق عمل و ... به منظور پوشش دهی فضای کف این محیط ها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده کفپوش اپوکسی روشی بسیار مدرن و کارآمد جهت حفظ بهداشت محیط و جلوگیری از آلوده شدن فضا محسوب می گردد؛ زیرا کفپوش نامناسب بیمارستان حتی می تواند عامل انتقال بیماری باشد. در ادامه ی این مطلب به کفپوش بیمارستانی و نقش آن در بهداشت محیط می پردازیم.

کفپوش بیمارستانی

کفپوش بیمارستانی یک پوشش مقاوم و بدون درز است که به شکل مایع در رنگ ها و طرح های مختلف و توسط افراد متخصص اجرا می شود. از جمله مشخصه های این کفپوش علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری، پاکیزه نگه داشتن محیط بیمارستان از آلودگی های میکروبی و باکتریایی است. به عبارت دیگر یکی از تجهیزات مهم و بهداشتی که در محیط بیمارستان باید به آن باید توجه ویژه داشت، استفاده از کفپوش مناسب، کارآمد و بهداشتی در بخشهای مختلف بیمارستان است.

سیستم کفپوش این مراکز باید به نحوی طراحی، فرموله و اجرا گردد که امنیت افراد حاضر در بیمارستان را تأمین کند، محیط بیمارستان را پاکیزه نگه دارد و مانع از رشد عفونت‌ ها و باکتری‌ ها شود. همچنین توصیه می‌ شود که از کفپوش آنتی استاتیک اتاق عمل برای پوشش دهی اتاق عمل استفاده شود.

اگر نظافت در کف بیمارستان ها به دلیل بار میکروبی بالایی که دارند به درستی انجام نشود، سرایت بیماری بالا می رود. در کفپوشهای معمولی از جمله موزاییک و سرامیک، با توجه به درز موجود بین آنها، امکان نفوذ میکروارگانیزم ها به درون درزها و رشد و نمو آنها وجود دارد. این عوامل بیماری زا با شستشو از بین نمی روند و سبب بیماری بیشتر می شوند.

 

بهترین راه برای حل این مشکل، استفاده از کفپوشهای بیمارستانی مانند کفپوش اپوکسی بیمارستانی است. این پوشش به دلیل سطح صاف و بدون درز، در برابر میکروارگانیزم ها غیر قابل نفوذ است و نظافت سطح آن با مواد شوینده و ضدعفونی کننده به راحتی انجام می شود. برای نگهداری بهتر و عمر طولانی تر این نوع کفپوشها، بهتر است هر چند وقت یک بار کار نظافت کفپوشها را بر عهده افراد متخصص و مجرب در این حیطه محول کرد.

گروه گرفلور راه حل های نوآورانه، تزئینی و پایدار کفپوش و تکمیل دیوارها را ایجاد، تولید و به بازار عرضه می کند. ما راه‌حل‌های مخصوص کف‌پوش و دیوار را برای رفع نیازهای بازار داخلی ایجاد می‌کنیم: مسکن، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، ورزش، خرده‌فروشی، صنعت، دفاتر، مهمان‌نوازی و وسایل نقلیه حمل‌ونقل. گروه Gerflor چندین نام تجاری محصولات مشهور جهانی مانند Taraflex®، Mipolam®، DLW®، Tarabus®، Connor Sports®، Sportcourt® و Gradus® را جمع آوری می کند.

9 بیمارستان بزرگ جهان عبارتند از: بیمارستان یادبود چانگ گونگ، مرکز پزشکی غرب چین در دانشگاه سیچوان، مرکز بالینی صربستان، بیمارستان کریس هانی باراگوانات، بیمارستان مدنی احمداداب، بیمارستان طب سنتی چینی پکن، بیمارستان پرسبیتریان، بیمارستان یادبود جکسون، و بیمارستان سنت جورج. اندازه بزرگ این بیمارستان ها و کارکنان حرفه ای آنها به آنها اجازه می دهد تا تعداد زیادی از بیماران را در سطح محلی و بین المللی تحت پوشش قرار دهند.

 

بزرگترین بیمارستان های جهان

بیمارستان یادبود چانگ گونگ که به سادگی چانگ گونگ نامیده می شود، در شهر تائویوان در تایوان واقع شده است. این موسسه در سال 1976 تاسیس شد و توسط اعتباربخشی بیمارستان کمیسیون مشترک تایوان (TJCHA) تایید شده است. چانگ گونگ دارای 10000 تخت است و هر سال 8.2 میلیون بیمار سرپایی را تحت پوشش قرار می دهد.

 از این تعداد 2.4 میلیون نفر بستری هستند. علاوه بر این، این بیمارستان سالانه حدود 20000 بیمار بین المللی را درمان می کند. برخی از تخصص ها و فوق تخصص های بیمارستان چانگ گونگ شامل پیوند کبد، جراحی میکروسکوپی بازسازنده و درمان ناهنجاری فک و صورت است. چانگ گونگ برای بیش از 1000 پیوند موفقیت آمیز کبد شناخته شده است.

مرکز پزشکی غرب چین دانشگاه سیچوان در چنگدو، شهرستان سیچوان در چین واقع شده است. این بیمارستان بزرگ‌ترین بیمارستان چین و دومین بیمارستان بزرگ جهان است. بر اساس رتبه بندی بیمارستان های چین، بیمارستان غرب چین بهترین بیمارستان در این کشور است. این بیمارستان توسط وزارت آموزش چین اداره می شود. غرب چین دارای 4300 بستر است و تقریباً 3.5 میلیون نفر در آن حضور دارند. از این تعداد 93900 بیمار تحت عمل جراحی قرار می گیرند.

این بیمارستان دارای 6100 پرسنل ثابت شامل بیش از 550 دانشیار و استاد است. بیمارستان غرب چین شامل 15 بخش فناوری پزشکی، 36 بخش بالینی و 25 آزمایشگاه باز است.

علاوه بر این، بیمارستان کریس هانی باراگوانات بزرگترین بیمارستان در آفریقا و کل نیمکره جنوبی جهان است. در ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی واقع شده است. این بیمارستان دارای فضای تخت 3400 و 429 ساختمانی است که مساحت آن 233795 متر مربع است. بیمارستان کریس هانی باراگوانات در اصل یک بیمارستان نظامی در زمان جنگ جهانی دوم بود.

پس از آن، در دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی، این بیمارستان به عنوان یک بیمارستان غیرنظامی برای بیماران سیاه پوست مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر، بیمارستان کریس هانی باراگوانات توسط اداره بهداشت استان گاوتنگ اداره می شود و هر روز به 2000 بیمار خدمات رسانی می کند.

خدمات بیمارستانی عالی و حرفه ای

چهار بیمارستان بزرگ جهان به دلیل خدمات پزشکی حرفه ای و برجسته خود برجسته شده اند. به عنوان مثال، چانگ گونگ دارای بیشترین تعداد پیوند موفق کلیه در جهان است. همچنین شایان ذکر است که خدمات آنها فراتر از مرزهای محدود کشورهایی است که در آنها یافت می شوند. آنها خدمات بین المللی عالی ارائه می دهند.

 

 برخی از آنها مانند چانگ گونگ که کارکنان اختصاصی برای بیماران بین المللی دارد. این بیمارستان‌های بزرگ نیز با استخدام کارگران زیادی که نیاز به امرار معاش دارند، تا حد زیادی به اقتصاد خود کمک می‌کنند. یکی از بیمارستان های آتی که به عنوان کلینیک مایو شناخته می شود، پس از تکمیل، دومین بیمارستان بزرگ جهان خواهد بود. این بیمارستان در ایالات متحده در حال ساخت است. 
منبع : بازار رنگ ترکیه

انبوه سازی تاجیکستان...
ما را در سایت انبوه سازی تاجیکستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : daneshjo anboosazan بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 23 مرداد 1401 ساعت: 18:29

 مزیت کفپوش صنعتی اپوکسی

کلیه محیط‌های صنعتی نیازمند کفپوش صنعتی با کیفیت و طول عمر بالا می‌باشند. امروزه پلیمرها با ورود به حوزه کفپوش‌های صنعتی، حجم بالایی از کاربرد را در حوزه صنعت به خود اختصاص داده‌اند. کفپوش‌های اپوکسی، کفپوش‌های پلی‌یورتان، کامپوزیت و کفپوش‌های پلی‌اوره جذابیت بسیار بالایی در این حوزه دارند. کفپوش صنعتی به صورت عمده در ضخامت‌های ۳ الی ۶ میلی‌متر بر روی سطح اعمال می‌شوند.

به گزارش خبر ببر : کفپوش صنعتی می‌تواند به طور گسترده‌ای در ساخت و یا افزایش امکانات تجاری به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار گیرد، به‌طور مثال کفپوش صنعتی مناسبی برای هر کدام از واحدهای صنعتی، انبارها، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و حتی رستوران‌ها تعریف‌شده است. کفپوش صنعتی می‌تواند تقریباً در همه جای یک ساختمان، از جمله کف پارکینگ، پیاده‌رو‌های بیرونی و محوطه، و حتی جزئیات معماری مثل لابی و سالن و اتاق خواب و… مورد استفاده قرار گیرد. در مقایسه با سیستم‌های تایلی، کفپوش صنعتی معمولاً از نظر عملکرد و دوام در ساختارها دارای نتایج بهتری است.

 

Analysis on Fiber Reinforced Epoxy Concrete Composite for Industrial Flooring – A Review

کامپوزیت های الیافی به دلیل وزن سبک، بادوام، مقرون به صرفه و مقاوم در برابر دما، از گستره خوبی در صنعت ساختمان برخوردار هستند. بسیاری از محققان بر روی کامپوزیت های کفپوش صنعتی با الیاف تمرکز می کنند. هدف اصلی این مقاله بررسی اپوکسی تقویت‌شده با الیاف برای کف‌پوش‌های صنعتی است.

اپوکسی را می توان به عنوان عناصر کفپوش در صنایع استفاده کرد زیرا عملکرد خوبی دارند. از آنجایی که الیاف طبیعی و مصنوعی را می‌توان با ماتریس‌های پرکننده استفاده کرد که بسیار ارزان‌تر از کفپوش‌های بتنی کامپوزیت تقویت‌شده با الیاف فولادی معمولی هستند و انواع دیگر کامپوزیت‌ها در اینجا الیاف برای تقویت با ماتریس پرکننده بتن اپوکسی یا پلیمری در نظر گرفته می‌شود.

خواص کامپوزیت الیاف پلیمر و الیاف بتن برای آزمایشات آزمایش خمشی، خمشی، آزمایش کششی بررسی شده است و بر اساس نتایج مشخص می شود که کامپوزیت الیاف پلیمری بتن که خواص مکانیکی و عملکرد خوبی نسبت به کامپوزیت های ذکر شده را می توان برای کفپوش های صنعتی ساخت.

سطوح صنعتی حاوی رزین اپوکسی

سطوح رزین اپوکسی به طور گسترده در سیستم‌های کف‌سازی صنعتی (گاراژها، پارکینگ‌ها، کارخانه‌های صنعتی شیمیایی و غیره) که در آن‌ها مقاومت بالایی در برابر سایش مورد نیاز است، استفاده می‌شود.

مواد تشکیل دهنده و کاربرد به عنوان تابعی از تکیه گاه (بتن، مخلوط قیر، فولاد) توصیف می شود. سنگدانه هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند کوارتز هستند،

اما برای مقاومت بیشتر در برابر سایش بوکسیت کلسینه شده همراه با سیلیکات زیرکونیوم و کربوراندوم استفاده می شود. جزئیات در مورد درجه بندی، رزین مورد استفاده، عامل پخت،

که دومی به طور کلی مخلوطی از پلی آمین و پلی آمید است،

ارائه شده است. اولی مقاومت شیمیایی خوبی دارد، دومی چسبندگی و انعطاف پذیری دارد. نسبت بار / بایندر بستگی به نوع تنش های مکانیکی یا حمله شیمیایی دارد که کف در معرض آن قرار می گیرد.

یک عامل پخت اپوکسی جدید برای کف‌پوش‌های صنعتی، پوشش‌ها، چسب‌های بتن و ملات‌های تعمیری، Ancamine 2481، عامل یک آمین آلیفاتیک اصلاح‌شده است که در دمای محیط و دمای پایین، خواص فیزیکی عالی را بهبود می‌بخشد.

مقاومت عالی در برابر رژگونه و لکه‌های آب، و تعادل مناسب زمان/عمر گلدان با انواع فرمول‌های اپوکسی. عامل پخت Anquamine 456 یک داروی خود امولسیون کننده است که برای استفاده در سیستم های رزین اپوکسی مایع، جامد یا انعطاف پذیر طراحی شده است.

دو عامل اپوکسی پلی آمیدی با جامد بالا بدون نرم کننده برای پوشش های خشک شده محیطی، Ancamide 801 و 802، فرمول سازها را قادر می سازد تا سیستم هایی را توسعه دهند که زمان خشک شدن سریع دارند.

براقیت بالا؛ مقاومت در برابر خوردگی عالی و چسبندگی مرطوب عالی. علاوه بر این، یک سورفکتانت جدید Surfnol، 485W، معرفی شد که برای ارائه مزایایی مانند جریان بهبود یافته و تراز کردن طراحی شده است. کاهش کف روی برس و بهبود براقیت پوشش‌های چوبی با براقیت بالا.

حساس شدن راه هوایی اپوکسی از اپوکسی غیر معمول است و اغلب تشخیص آن دشوار است.

هدف این است که نشان دهیم آسم تاخیری مرتبط با اپوکسی را می توان با استفاده از چالش های استنشاقی کنترل شده ساده (SIC) با مواد محل کار تشخیص داد.

 SIC ها طبق پروتکل های دپارتمان با 3 اپوکسی مختلف انجام شد. مراحل کار در یک اتاقک استنشاقی تکثیر شد. استروئیدهای استنشاقی بین 2 تا 4 هفته قبل از چالش متوقف شدند. محصولات 2 جزء کار به صورت دستی با مقدار کل بین 200 تا 300 میلی لیتر مخلوط شدند.

این مایع بین 30 تا 90 دقیقه با قلم مو روی کاغذ نقاشی شد. پیک جریان (مورد A) یا FEV1 (موارد B و C) قبل، بلافاصله بعد، بعد از 1/2 ساعت و سپس به صورت ساعتی تا 24 ساعت اندازه گیری شد. مورد A و B بالهای آسیاب بادی تولید کردند. مورد C کفپوش صنعتی گذاشته شده است.

الف مردی 53 ساله سیگاری و مبتلا به رینیت آلرژیک ناشی از گرد و غبار خانگی بود. B یک مرد 50 ساله غیر سیگاری با رینیت آلرژیک بود که به کنه های گرد و غبار خانگی، علف و آلترناریا حساس بود. سی یک مرد غیر آتوپیک سیگاری سابق بود.

 

واکنش های تاخیری آسم 7 تا 10 ساعت پس از SIC رخ داد: مورد A 29% کاهش در PF، موارد B و C به ترتیب 24% و 29% در FEV1 کاهش یافت.

 مورد C همچنین واکنش حاد آسم با کاهش FEV1 38٪ داشت. هیچ واکنشی پس از چالش های کنترل با رنگ مبتنی بر آب یا MDI مشاهده نشد. تست آزادسازی هیستامین (HR) با محصولات کاری برای مورد C منفی بود.

تست HR برای مورد B (فقط جزء سخت‌کننده) مثبت بود. اما تست HR برای IPA (CAS no.2855-13-2)، آلرژن مشکوک منفی بود.

اپوکسی ممکن است باعث تاخیر در پاسخ آسم شود که می تواند با استفاده از یک SIC عملی با مواد محل کار تحت شرایط کنترل شده تشخیص داده شود، حتی اگر حساس کننده خاص قابل شناسایی نباشد.

منبع : بازار رنگ عراق

انبوه سازی تاجیکستان...
ما را در سایت انبوه سازی تاجیکستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : daneshjo anboosazan بازدید : 103 تاريخ : يکشنبه 23 مرداد 1401 ساعت: 3:53

کفپوش پلی اورتان و تحلیل مقاومت کششی و فشاری

کفپوش پلی یورتان یکی از کفپوش های دو جزئی است که در برابر تغییرات دمایی، شیمیایی، مکانیکی، اشعه ماورابنفش، قارچ، باکتری و اشتعال مقاوم است. در واقع پلی اورتان یا PU، نام عمومی پلیمرهایی است که پیوند پلی اورتانی دارند. پیوند پلی اورتان به پیوند افزایشی بین یک گروه دارای ایزوسیانات با یک گروه دارای هیدروژن فعال مانند هیدروکسیل گفته می شود.

اولین پلیمر پلی اورتان در سال ۱۹۳۷ توسط اوتو بایر در آلمان سنتز شد. اولین پلیمر سنتزشده محصول واکنش دی ایزوسیانات بود. بعد از کشف اولین پلیمر پلی اورتان، خانواده پلی اورتان ها به سرعت رشد کرد و جایگاه ویژه ای در صنعت به دست آورد. پلی اورتان در صنعت کفپوش نیز بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

پوشش‌های پلی یورتان آب قابل درمان جدید (UVWPU) اصلاح شده توسط ملامین با استفاده از ایزوفورون دی ایزوسیانات (IPDI)، پلی اتیلن گلیکول (PEG)، α، α-دی متیلول پروپیونیک اسید (DMPA)، هیدروکسی اتیل آکریلات (HEA) به عنوان مواد اصلی تهیه شد. ساختار کوپلیمر با استفاده از طیف‌سنجی فروسرخ تبدیل فوریه (FT-IR) تأیید شد.

Novel heat-resistance UV curable waterboe polyurethane coatings modified by melamine

عملکرد پوشش ها توسط کالریمتری اسکن تفاضلی (DSC) و آنالیز وزنی حرارتی (TGA) و آزمایش های مکانیکی مانند سختی مداد و مقاومت در برابر آب ارزیابی شد. نتایج نشان داد که فیلم اصلاح شده UVWPU دارای مقاومت حرارتی، مقاومت در برابر آب و خواص مکانیکی خوبی است.

دوز بهینه ملامین 4.70 وزنی، دمای انتقال شیشه ای (Tg) فیلم اصلاح شده 20.4 درجه سانتیگراد و 5٪ دمای کاهش وزن (253 درجه سانتیگراد) 105 درجه سانتیگراد افزایش یافت. پس از خشک شدن فیلم اصلاح شده در دمای 130 درجه سانتیگراد به مدت 2 ساعت، هیچ تغییری در رنگ، چروک، پوسته پوسته شدن، جداشدگی و کفی یافت نشد.

Microstructural and mechanical assessment of the causes of failure of floors made of polyurethane-cement composites

این مقاله نتایج آزمایش های ریزساختاری و مکانیکی یک کف ساخته شده از کامپوزیت پلی اورتان-سیمان را ارائه می دهد که پس از استفاده کوتاه مدت به طور قابل توجهی آسیب دیده است.

طبقه در یک ساختمان تولیدی و انباری بزرگ واقع شده است. خسارات زیادی از جمله ساییدگی های موضعی، ناهمواری، سوختگی و سوختگی کف وارد شد که همگی ایمنی استفاده از آن را به خطر می اندازند.

بر اساس آزمایشات انجام شده، خطا در اجرای طبقه آزمایش شده حذف و نشان داده شد که فناوری اجرای آن صحیح است. بر اساس تحقیقات انجام شده نشان داده شد که علت آسیب، استفاده نادرست از کف بوده است.

این استفاده نادرست شامل اجازه دادن به چرخ های محرک لیفتراک برای چرخاندن پالت ها به منظور تحویل آنها به همراه کالا هنگام اضافه کردن یا چیدن پالت ها به یا از پشته پالت بود. پیامد چرخش افزایش موضعی سریع دمای کف بود که باعث شوک حرارتی شد که کف در برابر آن مقاوم نبود.

 

برای درک بهتر داده های تست ASTM، بررسی پنج استانداردی که احتمالاً در ترکیب مقایسه داده ها برای مشخصات کفپوش ظاهر می شوند، بسیار مهم است.

ابتدا، این مقاله بر روی سه روش تست - برای مقاومت فشاری، کششی و خمشی - تمرکز می‌کند که به دلیل آزمایش‌هایی که روی نمونه‌های پوشش کف انجام می‌شوند که به یک بستر بتنی نچسبیده‌اند، می‌توانند گمراه‌کننده باشند. هر آزمایش باید نتایجی فراتر از خواص یک بستر بتنی متوسط ​​داشته باشد که مطمئناً مطلوب است. با این حال، مقادیر آزمایش گزارش شده با عملکرد واقعی مطابقت ندارند زیرا کاربرد پوشش کف را برای یک بستر بتنی ضعیف‌تر در نظر نمی‌گیرند. تنها بر اساس داده‌های گزارش‌شده، یک مشخص‌کننده ممکن است انتظار داشته باشد که سیستم کف‌پوش طبق رتبه‌بندی‌های منتشر شده خود عمل کند، اما متوجه نمی‌شود که بتن زیر احتمالاً قبل از این سطوح شکست می‌خورد.

بسترهای بتنی کف معمولاً در ضخامت 102 تا 152 میلی‌متر (4 تا 6 اینچ) ریخته می‌شوند (شکل 1) و معمولاً دارای مقادیر متوسط ​​عملکردی هستند:

مقاومت فشاری: 28 تا 35 مگاپاسکال (4000 تا 5000 psi)؛

استحکام کششی: 2 تا 3 مگاپاسکال (300 تا 400 psi)؛ و

استحکام خمشی: 4 تا 6 مگاپاسکال (600 تا 800 psi).

هر ویژگی فوق را می توان با افزودن عناصر تقویت کننده افزایش داد و در نهایت دال بتنی باید به گونه ای طراحی شود که الزامات عملکرد محیط را برآورده کند.

پوشش های رزینی کف بر روی دال های بتنی با ضخامت تنها 3 تا 6 میلی متر (118 تا 236 میل) اعمال می شود (شکل 1). حتی در این ضخامت کم، پوشش کف مقاومت فشاری، کششی و خمشی بهتری نسبت به بتن معمولی خواهد داشت. با این حال، این مقادیر بالاتر ممکن است باعث سردرگمی مشخص کننده ها شود، که ممکن است فرض کنند می توانند این سطح عملکرد را از کل طبقه درک کنند. در واقع، از آنجایی که بتن کمترین مخرج مشترک است، عملکرد سیستم کف سازی اساساً به بتن تبدیل می شود. به عنوان مثال، یک پوشش کف با مقاومت فشاری بالاتر از بتن ممکن است تحت یک بار سنگین مقاومت کند، در حالی که بتن زیر ممکن است در معرض شکست قرار گیرد. در حالی که ممکن است پوشش دست نخورده باقی بماند، کف از کار افتاده است، زیرا مشکلات چسبندگی پوشش مطمئناً به دنبال خواهد بود.

 

همچنین ممکن است بتن صیقلی معماری را دوست داشته باشید: دفاع از هدف طراحی

نتایج آزمایش ASTM برای مقاومت فشاری، کششی و خمشی همچنان می‌تواند برای مقایسه کلی محصول با وجود ارتباط محدود آنها با بستر بتنی مفید باشد. با این حال، برای مشخص‌کننده‌ها مهم است که برخی تفاوت‌های ظریف را برای هر روش آزمایشی که ممکن است بر مقایسه آنها از داده‌های بین آزمایشگاهی تأثیر بگذارد، درک کنند.

 

مقاومت فشاری

 

ASTM C579-18 مقاومت یک ماده را در برابر تغییر شکل یا شکستن تحت نیروی فشار اعمال شده اندازه گیری می کند. با پیروی از پروتکل روش تست استاندارد B، یک تولیدکننده کفپوش یا آزمایشگاه، یک مکعب 50 میلی‌متری (2 اینچی) از مواد پوششی را می‌ریزد. سپس یک تکنسین تعیین می کند که قبل از خرد شدن نمونه، چه مقدار نیرو می تواند به مکعب وارد شود (شکل 2).

 

شکل 2: ASTM C579-18، روش‌های تست استاندارد برای مقاومت فشاری ملات‌های مقاوم در برابر مواد شیمیایی، گروت‌ها، سطوح یکپارچه و بتن‌های پلیمری، تعیین می‌کند که یک مکعب از مواد پوششی قبل از خرد شدن چه مقدار نیرویی را تحمل می‌کند.

شکل 2: ASTM C579-18، روش‌های تست استاندارد برای مقاومت فشاری ملات‌های مقاوم در برابر مواد شیمیایی، گروت‌ها، سطوح یکپارچه و بتن‌های پلیمری، تعیین می‌کند که یک مکعب از مواد پوششی قبل از خرد شدن چه مقدار نیرویی را تحمل می‌کند.

مقادیر به دست آمده از طریق این روش آزمایش ممکن است با کاربرد واقعی پوشش در ضخامت معمولی آن مرتبط نباشد. مقاومت پوشش اعمال شده همچنان بیشتر از مقاومت بتن معمولی خواهد بود. به همین دلیل است که بتن از نظر تئوری می تواند قبل از پوشش خرد شده و ترک بخورد و ارزش گزارش شده بالاتر پوشش تقریباً برای مقایسه محصول بی ربط باشد. مشخص‌کننده‌ها فقط باید بتن را طوری طراحی کنند که نیازهای خدمات را برآورده کند و سپس اطمینان حاصل کنند که مقاومت فشاری پوشش کف مشخص‌شده بالاتر از درجه بتن است.

 

ASTM C579-18 یک مقدار قابل مقایسه در بین نمونه‌های آزمایشی ارائه می‌کند و به تعیین‌کننده‌ها اجازه می‌دهد تا مقادیر آزمایشی نسبتاً دقیق را از برگه‌های داده محصول ارزیابی کنند. با این حال، این مقادیر ممکن است دقیق نباشند، زیرا این روش آزمایشی به دلیل تنوع آماده سازی نمونه، 15 درصد واریانس مجاز برای تکرارپذیری دارد.

 

برای غلبه بر کاستی‌های این روش آزمایش، مشخص‌کننده‌ها ممکن است بخواهند به ویژگی‌های ازدیاد طول پوشش توجه کنند تا اطمینان حاصل کنند که می‌تواند هر ترکی را که در نهایت ممکن است در بستر بتنی ایجاد شود، از بین ببرد.

 

استحکام کششی

 

ASTM D638-14، روش تست استاندارد برای خواص کششی پلاستیک ها، مقاومت پوشش کف را در برابر شکستن تحت تنش های جدا شدن (کشش) تعیین می کند. این قابلیت ازدیاد طول پوشش (از هم جدا شده) را ارزیابی می کند که برعکس مقاومت فشاری آن (به هم فشار داده شده) است.

منبع :کفپوش اپوکسی شیراز

انبوه سازی تاجیکستان...
ما را در سایت انبوه سازی تاجیکستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : daneshjo anboosazan بازدید : 104 تاريخ : شنبه 22 مرداد 1401 ساعت: 12:22

برای پارکینگ کفپوش اپوکسی بهتر است یا پلی یورتان ؟

به نوشته تاپ توریست : یکی از برترین نوع کفپوش ها برای مراکز تجاری بخصوص برای پارکینگ های این مجتمع ها کفپوش های اپوکسی می باشد. مجتمع های تجاری بزرگ در تهران و شهر های بزرگ کشور ازجمله ایران مال ، آواسنتر، پدیده ، پارکینگ رضوی و … از کفپوش های اپوکسی استفاده می کنند.

کفپوش اپوکسی از نوع کفپوش های بدون درز بوده که به صورت یک مایع یکپارچه و با ضخامت 0/5 تا 10 میلیمتر بر روی کف های بتنی سیمانی، سنگی، فلزی و موزائیکی قابل اجرا می باشد. این محصول در رنگ ها و طرح های مختلف یافت می شود و از زیبایی بالایی برخوردار است با ما در ثمین پلیمر همراه باشید.

 

کفپوش پلی اورتان جایگزینی برای کفپوش اپوکسی است. هنگامی که در نتیجه اختلاط دو جزء با هم پخت می شوند، می توانند یک جزئی (خوش رطوبتی) یا دو جزئی باشند. رایج ترین انواع کفپوش پلی یورتان عبارتند از:

  • پوشش های کف با استفاده از غلتک و اسکاج برای محافظت از سطوح در برابر خراش استفاده می شود.
  • لاک برای کف های چوبی کف های ضخیم تر که با ماله به ضخامت 2-3 میلی متر استفاده می شود کف پلی اورتان پایه سیمانی اغلب در ضخامت های بالاتر اعمال می شود.
  • تا 1 سانتی متر در مقایسه با کفپوش های اپوکسی، نرم تر هستند و خاصیت ارتجاعی بیشتری دارند.
  • اگر می خواهید مقایسه دقیق تری از اپوکسی در مقابل پلی اورتان داشته باشید، ویدیوی زیر باید شما را راهنمایی کند.

 

What are the best parking floor stones and what are their characteristics?

کاشی‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در تعیین زیبایی‌شناسی و عملکرد کلی پارکینگ و سایر مناطق بیرونی بازی می‌کنند. کاشی های پارکینگ باید به اندازه کافی محکم باشند تا بتوانند وزن سنگین و ترافیک را با دوام عالی برای سال ها با هم تحمل کنند.

اولویت اصلی در انتخاب کاشی های پارکینگ، دوام آن است، زیرا آنها باید بارهای سنگین خودرو را برای مدت طولانی تحمل کنند. شما می توانید کاشی های کف پارکینگ را بسته به سطح حرکت ترافیکی که در معرض آن قرار می گیرند انتخاب کنید.

سنگ های ساختمانی انواع مختلفی دارند و بر اساس ویژگی های ظاهری و داخلی تقسیم بندی می شوند. بر اساس این ویژگی های بیرونی و درونی، استفاده از هر سنگ خاص و متناسب با آن باید در قسمت های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

مثلاً سنگ برای کف پذیرایی ساختمان مناسب است، لزوماً برای سنگ کف پارکینگ یا کف حیاط مناسب نیست. از ویژگی های مهم سنگ کف مناسب پارکینگ می توان به مقاومت در برابر پودر لباسشویی و اسیدها، مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر سرما و یخبندان، مقاومت در برابر ضربه و ... اشاره کرد که در ادامه در مورد ویژگی های ذکر شده توضیح خواهیم داد.

برای پارکینگ ساختمان با توجه به نوع پارکینگ باید سنگ مناسب انتخاب شود تا علاوه بر زیبایی دائمی از آسیب و شکستگی نیز در امان باشد.

 

ویژگی‌های مسیر پارکینگ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و رویکردی برای برنامه‌ریزی مسیر بر اساس تئوری B spline پیشنهاد شد و مسیر پارک با تنظیم نقاط کنترل محقق شد. نقاط برخورد احتمالی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و معادلات محدودیت بر این اساس ایجاد شد. محدودیت‌های جهت‌گیری در نقطه شروع، محدودیت‌های مکان در نقطه پارکینگ و محدودیت وسیله نقلیه در نظر گرفته شد و معادلات محدودیت به ترتیب ایجاد شد. تابع سینماتیکی پارکینگ بر اساس تئوری فرمان آکرمن ارائه شد و تابع بهینه‌سازی مسیر پارکینگ برای به حداقل رساندن حداکثر انحنای مسیر در فرآیند پارک با محدودیت‌های ذکر شده در بالا ارائه شد.

 

فوم های (PU) از پلی ال های تهیه شده و متیلن-4،4 0-دی فنیل دی ایزوسیات (pMDI) با استفاده از پلی کت 5 و پلی کت 8 به عنوان کاتالیزور، Dabco DC5357 به عنوان سورفکتانت و آب به عنوان عامل دمنده تولید شد. . عملکرد فوم PU برای کاربردهای بالقوه ارزیابی شد.

همانطور که در جدول 4 نشان داده شده است، فوم PU با توجه به نام پلیول مربوطه خود، یعنی Pol-x، PUF-x نامگذاری شد. با افزایش نسبت وزنی گلیسرول خام به PET و DEG در واکنش دهنده ها، زمان کرم، زمان افزایش، زمان ژل ، چگالی و مقاومت فشاری فوم های PU تولید شده افزایش یافت .

تحت یک شاخص ایزوسیانات ثابت، پلی‌ال‌هایی با تعداد هیدروکسیل بالاتر به ایزوسیانات‌های بیشتری برای تهیه فوم PU نیاز داشتند و منجر به چگالی و مقاومت فشاری بیشتر فوم شدند [32]. با افزایش عدد هیدروکسیل از 282.6 به 439.6 میلی گرم KOH/g (جدول 1)، میانگین چگالی و استحکام فشاری فوم های PU از پلی ال های PET و گلیسرول خام به ترتیب از 25.1 به 29.5 کیلوگرم بر متر مکعب و 86.4 به 179.5 کیلو پاسکال افزایش یافت.

در مقابل، فوم‌های PU از پلی‌ال‌های مشتق شده از گلیسرول خام (Pol-100) زمان کرم، زمان افزایش و زمان ژل بالاتری داشتند اما چگالی و مقاومت فشاری متوسطی داشتند (جدول 4). در مقایسه با Pol-50 با عدد هیدروکسیل 374.6 mg KOH/g Pol-100 دارای عدد هیدروکسیل کمتری (328.5 mg KOH/g) بود.

فوم‌های PU از Pol-100 دارای چگالی متوسطی مشابه فوم‌های PU از Pol-50 بودند، اما مقاومت فشاری متوسط ​​بالاتری نسبت به فوم‌های PU از Pol-50 داشتند. مشاهده شد که محتوای گلیسرول آزاد Pol-100 بسیار بیشتر از Pol-50 بود (جدول 2). بنابراین، می توان نتیجه گرفت که محتوای بالای گلیسرول آزاد پلی ال ها به افزایش مقاومت فشاری PUF-100 کمک می کند. پدیده مشابهی نیز در مطالعه قبلی ما در مورد تولید پلی‌ال‌ها و فوم‌های PU از گلیسرول خام مشاهده شده است. در آن مطالعه، پلی‌ال‌های خام مشتق‌شده از گلیسرول که در دمای 200 درجه سانتی‌گراد به مدت 90 دقیقه در حضور صابون در شرایط جوی تهیه شده بودند،

محتوای گلیسرول بیشتری (19.4 درصد) نسبت به پلی‌ال‌ها (6.73 درصد) تولید شده از 100 درصد نشان دادند. گلیسرول خام در مطالعه کنونی. این محتوای گلیسرول بالاتر پلی‌ال‌ها به استحکام فشاری بالاتر 184.5 کیلو پاسکال از فوم‌های PU حاصل کمک می‌کند [24].

در مطالعه حاضر، سطح اسیدهای چرب بالا و استفاده از ایزوپروپوکسید تیتانیوم و شرایط خلاء، کارایی استری‌سازی گلیسرول با اسیدهای چرب و ترانس استری‌سازی گلیسرول و FAME را بهبود بخشید. با این حال، فوم PU مشتق از گلیسرول خام با مقاومت فشاری کمتر به دلیل کاهش محتوای گلیسرول پلی‌ال‌های آن به دست آمد.

چگالی و مقاومت فشاری فوم های PU تولید شده دارای یک رابطه خطی مثبت است (شکل 3)، که با مطالعات گزارش شده قبلی برای فوم های PU سفت و سخت ساخته شده از پلی ال های مبتنی بر نفت مطابقت دارد [32،33]. مقاومت فشاری فوم‌های PU در این مطالعه با فوم‌های PU مبتنی بر روغن نباتی قابل مقایسه بود.

منبع :کفپوش اپوکسی عسلویه

انبوه سازی تاجیکستان...
ما را در سایت انبوه سازی تاجیکستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : daneshjo anboosazan بازدید : 93 تاريخ : شنبه 22 مرداد 1401 ساعت: 12:21

بررسی کارخانجات تولید رنگ اپوکسی در جهان

پوشش اپوکسی ، پوششی از جنس پلیمر می باشد که روی بتن یا موزاییک در لایه های مختلف اجرا می شود. اپوکسی را نمی توان روی آسفالت اجرا کرد ولی سطوحی مانند موزاییک و سنگ بهترین انتخاب برای اجرای اپوکسی است. معمولا قبل از اقدام به دریافت کفپوش اپوکسی زیر کار را با بتن یا موزاییک پوشش دهید.

در این مطلب به 5 تولیدکننده برتر این حوزه می پردازیم:

شماره 1 : شرکت Kumho کره جنوبی

 

این شرکت عضو گروه پتروشیمی کومهو است. Kumho P&B که بیشتر با نام اختصاری KPB شناخته می شود، در تولید و توزیع فنل ها، استون ها، MIBK، BPA و رزین های اپوکسی که مواد شیمیایی اساسی مورد نیاز در زمینه های مختلف صنعتی مانند تولید برق و الکترونیک، داروسازی و رنگ هستند، تخصص دارد.

. KPB با موفقیت تولید طیف گسترده ای از پتروشیمی های مورد نیاز صنایع کره را بومی سازی کرده است. این شرکت با عرضه کالاهای باکیفیت خود به شیوه ای مطمئن، به کره کمک کرده است تا تراز تجاری و صادرات خود را بهبود بخشد و در نتیجه سهم عمده ای در پیشرفت مداوم صنعت پتروشیمی کره داشته باشد. KPB

بر اساس مشارکت خود با تولید کنندگان پیشرو مواد شیمیایی در سراسر جهان، همچنان به اتخاذ فناوری های جدید و در حال تکامل و گسترش شبکه جهانی تولید و توزیع خود ادامه می دهد و اکنون به عنوان یک رهبر جدید در بازار جهانی مواد شیمیایی ظاهر می شود.

این شرکت در تلاش است تا از طریق اتوماسیون مداوم و نوآوری در کنترل کیفیت، هزینه را به حداقل برساند و کیفیت را به حداکثر برساند. سیستم های اطلاعات مدیریت به خوبی سازماندهی شده آن شرکت را قادر می سازد تا فرآیندهای مدیریتی را ساده و منطقی کند و انرژی خود را صرف تضمین ایمنی صنعتی، یکپارچگی زیست محیطی و توسعه منابع انسانی کند. از طریق این تلاش‌ها و تلاش‌های دیگر برای ادامه نوآوری، KPB به غنی‌سازی آینده و زندگی بشر ادامه خواهد داد.

شماره 2 : تولید کننده رنگ با برند رپوکسین در ایران

به گزارش سایت پدال نیوز : رپوکسین یکی از برندهای برتر بازار می باشد که کیفیت رنگ و متریال آن در بازار کاملا شناخته شده می باشد این برند از رزین ای 6 پتروشیمی خوزستان بهره برده و همچنین کیفیت ممتازی به دلیل استفاده از هاردنر سوئیسی دارد.

در سال 1390 تشکیل و فعالیت خود را شروع کرد و در سال 1398 ثبت رسمی برند رپوکسین صورت پذیرفت مجوعه ثمین با تغییر نگاه سنتی به علمی به کسب و کار موفق به ایجاد جایگاه ممتاز در بین مشتریان شده و همچنین در سال 1399 به عنوان شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان البرز مستقر گشت .

در طی این سالها با تولید چند محصول دانش بنیان و همچنین اجرای بیش از 235 پروژه بزرگ و کوچک در کشور نقش خود را به عنوان یک شرکت مهندسی و تولیدی در صنعت کشور ایفا میکند.

شماره 3 : شرکت SLF آلمان

شرکت slf آلمان با مجموعه محصولات و خدمات خود، مایلیم به یک تولید کننده متوسط اروپایی پیشرو در راه حل های سیستمی نوآورانه و مشتری برای فناوری تصفیه سطح تبدیل شویم.

ما به طور مداوم محصولات خود را با تمرکز بر انعطاف پذیری، اقتصاد و سازگاری محیطی فرآیندهای مشتریان خود توسعه می دهیم. بدین ترتیب سیستم های ما به بالاترین سطح فنی ثابت می رسند.

با آموزش های مستمر، آموزش ها و سیاست پرسنلی پایدار، ما کارکنان خوب را برای سال های متمادی حفظ می کنیم و در نتیجه به رشد سالم شرکت خود کمک می کنیم.

ما راه حل های جداگانه ای را ارائه می دهیم که با نیازهای شما با ترکیب پیش تصفیه، انفجار، پاشش رنگ و تکنیک انتقال به فرآیندهای مرتبط شما سازگار است. ما قادر به رسیدگی به گیاهان سیستم پیچیده و همچنین مراکز کامل تصفیه سطح برای شما هستیم.

شماره 4 : کارخانه HMG انگلستان

HMG که در سال 1930 تاسیس شد، رشد کرد تا به تولید کننده مستقل رنگ در بریتانیا تبدیل شود. ارائه رنگ‌ها و پوشش‌های نوآورانه و سازگار به بازارهای مختلف با پشتیبانی فنی برجسته و خدمات مشتری پشتیبانی می‌شود.

برای این HMG جوایز متعددی مانند جایزه مراقبت از پوشش های بریتانیا را پذیرفته است و اولین شرکت مستقل رنگ انگلستان است که کیفیت استاندارد بریتانیا BS5750 (FM1524) را دریافت کرده است. دفتر مرکزی و کارخانه تولید اولیه HMG در منچستر، انگلستان واقع شده است.

متخصص در توسعه و تولید محصول سفارشی، ما یک سبد محصولات بزرگ از جمله رنگ مرطوب، آئروسل ها و پوشش های تخصصی داریم. بکارگیری متخصصین در تمامی زمینه های پیش تصفیه، تجهیزات و کاربرد محصولات پوشش سطحی.

شماره 5 : شرکت رنگ های وایکینگ آمریکا

شرکت رنگ های وایکینگ 55 سال پیش توسط جک اریکسن تاسیس شد. امروزه، وایکینگ یک کسب و کار خانوادگی است که توسط زنان اداره می شود و توسط پاتریشیا اریکسن رهبری می شود. ما در مرکز تولید خود در ریچفیلد، مینه‌سوتا، پوشش‌های معماری، صنعتی و محافظ با کیفیت تولید می‌کنیم. این کسب و کار در طول سال ها با تبلیغات شفاهی از مشتریان راضی رشد کرده است. خط محصولات ما شامل Tenaco® Epoxy، Vikron Urethane Enamel، Viking Alkyd/Equipment Enamel، Paulco TE2501 سیمان و پرکننده ترک عرشه پل (در لیست محصولات تایید شده MNDOT)، Revmaster ECC1400°F مشکی، Vikatex Exterior Latex و Xotic® Colors سفارشی است. اورتان خودرو بخش تحقیقات داخلی ما می تواند محصولات پوشش سفارشی را مطابق با مشخصات شما ایجاد کند و محصولات شما را برچسب خصوصی بگذارد.

منبع: کفپوش برتر خاورمیانه

انبوه سازی تاجیکستان...
ما را در سایت انبوه سازی تاجیکستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : daneshjo anboosazan بازدید : 233 تاريخ : پنجشنبه 20 مرداد 1401 ساعت: 19:34

بهترین نوع کفپوش برای اتاق خواب و حمام

همانطور که برای هر اتاق خوابی وجود دارد، هنگام انتخاب کفپوش برای اتاق خواب کودکان گزینه های زیادی دارید. فرش، کف‌های چوبی، کف‌های وینیل، کف‌های لمینت و حتی کفپوش‌های چوب پنبه همه گزینه‌های ممکن هستند.

چه کودک نوپا یا نوجوان داشته باشید، کفپوشی راحت، بادوام و تمیز کردن آسان اولین چیزهایی است که وقتی به کفپوش اتاق خواب کودکانمان فکر می کنیم، به ذهنمان می رسد.

کودکان کوچکتر تا حدود 10 سالگی ممکن است زمان زیادی را به بازی در کف اتاق خواب خود بگذرانند، بنابراین گرما، نرمی و راحتی معیارهای مهم انتخاب هستند. و کودکان در هر سنی ممکن است کثیف باشند و کمتر نگران محافظت از سطوح کفپوش باشند، بنابراین کفپوش هایی که بادوام هستند و به راحتی تمیز می شوند نیز ارزش سرمایه گذاری را دارند.

نکته کلیدی این است که کفی مناسب برای کودکان پیدا کنید که به اندازه کافی بادوام باشد تا در برابر برخوردهای خشن مقاومت کند، اما همچنین به اندازه کافی نرم باشد که در صورت سقوط، فرود ایمن را فراهم کند.

اینکه شما یا فرزندتان چگونه می خواهید اتاق خواب به نظر برسد و چه احساسی داشته باشید نیز بر انتخاب کفپوش شما تأثیر می گذارد.

در سایت نی نی بلاگ هم در خصوص مینویسد : رنگ اپوکسی پس از خشک شدن به یک سطح سخت و بادوام تبدیل می شود که میتوان از آن برای سطوح خارجی و سطوح داخلی به عنوان کفپوش استفاده کرد و یک جایگزین مقرون ‌به ‌صرفه به جای نصب کفپوش به حساب می آید.

 

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که کودکان برای همیشه کودک نخواهند بود، بنابراین ممکن است بخواهید طبقه‌ای را انتخاب کنید که وقتی بچه‌ها از خانه بیرون می‌روند یا بزرگ می‌شوند، به خوبی به یک اتاق خواب معمولی تبدیل شود.

در این مطالعه نانوکامپوزیت های اپوکسی/nanoSiO2 با درجه کفپوش به روش پلیمریزاسیون درجا تهیه شد. نانو سیلیس به منظور عملیات سطحی و معرفی گروه‌های عاملی واکنش‌دهنده برای دستیابی به پیوند کافی بین نانوذرات معدنی قطبی و پلیمر آلی اپوکسی، توسط عامل جفت‌کننده تیمار شد.

ب-آمینوپروپیل تری اتوکسی سیلان (Amino A-100) به عنوان یک عامل جفت کننده موثر و در دسترس تجاری و نانو سیلیس تیمار شده در محیط استون استفاده شد. مشاهدات SEM از نمونه های پخت نشان داد که نانو سیلیس به طور کامل در زمینه پلیمری به ذرات در مقیاس نانو پراکنده شده است.

خواص حرارتی و فیزیکی نمونه های آماده شده بررسی شد و داده ها نشان دهنده بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی نمونه های کفپوش در مقایسه با رزین پر نشده بود.

کفپوش اپوکسی یک انتخاب محبوب برای کفپوش حمام است زیرا ضد آب است و به راحتی تمیز می شود. اگر قصد نصب کفپوش اپوکسی حمام را دارید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

- کفپوش های اپوکسی حمام هنگام خیس شدن ممکن است لغزنده شوند، بنابراین حتماً یک پوشش ضد لغزش به سطح اضافه کنید.

- کفپوش اپوکسی در رنگ‌ها و پوشش‌های مختلف موجود است، بنابراین شما می‌توانید یکی را که مناسب حمام خود است انتخاب کنید.

- اگر قصد نصب کفپوش اپوکسی حمام را دارید، آماده سازی مناسب سطح بسیار مهم است. با سنگ زنی الماس بتن شروع کنید زیرا سطح آن باید تمیز، خشک و عاری از آوار باشد.

اگر مطمئن نیستید که کفپوش اپوکسی انتخاب مناسبی برای حمام شماست، با یک نصاب حرفه ای مشورت کنید. آنها می توانند بهترین نوع کفپوش حمام را به شما راهنمایی کنند و خدمات نصب را ارائه دهند.

کفپوش اپوکسی توالت های عمومی یکی از بهترین کاربردهایی است که می توانید از آن استفاده کنید. کفپوش‌های اپوکسی می‌توانند ترافیک ثابت پایی و رطوبت ناشی از کف‌های سرویس بهداشتی عمومی را بدون توجه به اینکه چقدر مرطوب یا پرترافیک هستند، تحمل می‌کنند.

اپوکسی ماده ای بر پایه رزین است که اغلب در کاربردهای پوشش یا آب بندی استفاده می شود و می تواند انتخابی عالی برای کف حمام شما باشد.

پوشش های اپوکسی سطحی محکم و بادوام را فراهم می کنند که در برابر آب مقاوم بوده و به راحتی تمیز می شود. آیا در حمام خود کف کاشی دارید؟ اپوکسی می تواند به محافظت از دوغاب در برابر آسیب رطوبت کمک کند. اگر مفهوم دوش باز بدون دیوار یا پرده دارید، اپوکسی می تواند به بتن زیرین کمک کند تا از آسیب آب نیز در امان بماند. اپوکسی را می توان روی کف های تخته سه لا نیز اعمال کرد.

با این حال، اگر می خواهید اپوکسی را روی کف حمام خود نصب کنید، مهم است که از قبل بدانید چه کاری انجام می دهید. اگرچه استفاده از کفپوش اپوکسی به حداقل مهارت و ابزار نیاز دارد، انواع مختلفی از اپوکسی وجود دارد - و هر کدام الزامات خاص خود را برای استفاده دارند. محصول نامناسب می تواند به کف موجود شما آسیب برساند یا به مرور زمان در خود اپوکسی ترک ایجاد کند.

منبع :صنعت رنگ کره

انبوه سازی تاجیکستان...
ما را در سایت انبوه سازی تاجیکستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : daneshjo anboosazan بازدید : 131 تاريخ : چهارشنبه 19 مرداد 1401 ساعت: 18:05

رنگ اپوکسی و کاربردهای مهندسی

هدف این تحقیق جایگزینی رنگ های بدون حلال اپوکسی بجای رنگ های پایه حلال آلی مرسوم در کاربردهای داخل مخازن است. به منظور یک بازنگری کلی بر ضرورت حذف تدریجی و کاهش استفاده از رنگهای پایه حلالی (آلی) درکاربردهای صنعت نفت، مطالعه روی انواع رنگ های جایگزینی صورت گرفته است،

خواص، فرمولاسیون، روش اعمال و مکانسیم پخت رتگهای با تکنولوژی جدید بطور اجمالی بررسی شده است. محدودیت های رنگ های پودری جامد، پایه آبی، پخت تشعشعی با تابشی در امکان استفاده از آنها برای کاربرد فوق الذکر بررسی گردیده و بدین منظور رنگ های اپوکسیی سالونت فری برای سطوح داخلی مخازن نفتی پیشنهاد می شود.

Epoxy paint is one of the toughest and most durable paint materials available on the market today. It’s also a great choice if you want to add a little extra shine to your floors

نانورنگدانه ها نوع جدیدی از رنگدانه ها هستند که ازنوع مواد هیبریدی می باشند. این مواد از رنگزای آلی و نانو ذرات سیلیکات لایه ای تشکیل می شوند. نانو رنگدانه ها تاکنون برای تهیه پوشش های پلیمری به کار رفته اند و پیشرفت در خواص گرمایی و پایداری زیر لایه و مواد رنگزا از خود نشان داده اند.

در این مقاله مواد رنگزای بازیک قرمز 14 در فضای درون لایه مونت موریلونیت سدیم در محیط آبی درج شده، مواد درج شده در مونت موریلونیت سانتریفیوژ، خشک و آسیاب شد تا ذرات نانورنگدانه پیش از مخلوط شدن با رزین اپوکسی آماده شود.

انواع رنگ اپوکسی

به طور کلی رزین اپوکسی با رنگ های زیر که به نام رنگ های اپوکسی شناخته شده اند، سازگاری دارد:

در مقاله ای در سایت اتاق رنگ پودری یا کوره ای معدنی: این نوع از رنگ‌های اپوکسی به صورت پودر می‌باشند. اعمال رنگ در قسمت‌های مختلف یک قطعه مانند گوشه‌ها و سطوح غیر قابل دسترسی، حداقل میزان هدر رفت رنگ، یکنواختی سطح رنگ پس از اعمال از جمله مزیت‌های رنگ های پودری به شمار می آیند. از جمله رنگ های اپوکسی پودری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. رنگ های پودری مخملی
  2. رنگ های پودری صدفی (متالیک)
  3. رنگ های پودری کروم
  4. رنگ های پودری شبتاب (فسفرسانس)
  5. رنگ های پودری شبرنگ (فلوئورسنت)
  6. رنگ های جوهری
  7. رنگ های میکروبی
  8. رنگ های خمیری

رنگ مایع جوهری: رنگ‌های جوهری از گروه رنگ‌های مایع هستند که حالت شفافی به سطح می‌دهند. این دسته از رنگ‌ ها پوششی نیستند و سطح زیر کار خود را نمی‌پوشانند. از جمله رنگ های اپوکسی جوهری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  1. رنگ جوهری بر پایه ی الکل
  2. رنگ جوهری بر پایه ی تینر

تفاوت مهم میان این دو دسته از رنگ های اپوکسی بعد از ترکیب این است که رنگ جوهری اپوکسی حالت شفاف یا ترنسپرنت به زمینه می‌دهد، ولی رنگ پودری از نوع پوششی است و این حالت را ایجاد نمی کند.

از آزمون انکسار اشعه ایکس زاویه کوچک (SAXS) برای مشخص کردن فاصله بین صفحات نانو رس و همچنین نفوذ مواد رنگزای بازیک قرمز 14 در فضای درون لایه رس و تغییر فاصله بین صفحات استفاده شد.

از آزمون طیف سنجی مادون قرمز تبدیل فوریه (FT-IR) برای شناسایی گروههای عاملی و پیوندهای شیمیایی نانوذرات رس (مونت موریلونیت سدیم) و مواد رنگزای بازیک قرمز 14 و نانو رنگدانه قرمزاستفاده شد. در نهایت ازآزمون رنگ سنجی برای ارزیابی مطالعه تغییرات رنگی پوشش های پلیمری اپوکسی استفاده شد

اثر نانورنگدانه ها بر روی خواص رنگ سنجی کامپوزیت های پلیمری بر پایه رزین اپوکسی

 

تست‌های غوطه‌وری تسریع‌شده در آزمایشگاه برای بررسی عملکرد نمک زمرد پلی آنیلین و کامپوزیت پلی پیرول با کربن سیاه به عنوان افزودنی‌های یک پوشش رنگ اپوکسی انجام شده است.

پانل های فولادی پوشش داده شده با رنگ اصلاح شده با نمک زمرد پلی آنیلین بهترین محافظت را پس از 720 ساعت قرار گرفتن در محلول 3.5٪ NaCl ارائه کردند. نتایج نشان داد که این پلیمر رسانا ممکن است به عنوان بازدارنده خوردگی و تقویت کننده چسبندگی عمل کند.

مکانیسم حفاظتی ارائه شده توسط پلیمرهای رسانا نیز مورد بحث قرار گرفته است.

منبع :صنعت رنگ آلمان

انبوه سازی تاجیکستان...
ما را در سایت انبوه سازی تاجیکستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : daneshjo anboosazan بازدید : 126 تاريخ : سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت: 19:23

اپوکسی مصارف نظامی و فضایی

محموله های سیستم های پرتاب فضایی فعلی، به عنوان مثال. راکت‌ها به دلیل محدودیت‌های آیرودینامیکی، وزن و هزینه به اندازه کوچک محدود می‌شوند. ساختارهای قابل استقرار امکان پیکربندی تا شده یا ذخیره شده را در حین پرتاب و استقرار در محل ماموریت فراهم می کنند.

Epoxy Resins with Reduced Viscoelastic Relaxation

The payloads of current space launch systems, e.g. rockets, are constrained to a small size due to aerodynamic, weight, and cost limitations. Deployable structures allow for a folded or stowed configuration during launch and deployment at the mission location

کامپوزیت های پلیمری هم کاهش وزن بالایی را نسبت به ساختار فلزی فعلی نشان داده اند و هم مقاومت های مکانیکی خاص را به طور کلی بهبود بخشیده اند. با این حال، یکی از مسائلی که در کامپوزیت های پلیمری قابل استقرار وجود دارد، کاهش تنش ماتریس پلیمری در پیکربندی انبار شده است.

در این مطالعه، طیف وسیعی از فرمول‌های اپوکسی مختلف به عنوان رزین‌های ماتریس بالقوه برای کامپوزیت‌های قابل استقرار ارزیابی شدند. پیش‌بینی می‌شود که یک رزین اپوکسی چند منظوره جدید با یک افزودنی تقویت‌کننده در مقایسه با ماتریس اپوکسی هوافضا پیشرفته، پس از یک سال 70 درصد کاهش استرس کمتری را نشان دهد.

پایگاه خبری و تحلیلی انتخاب : اگر کفپوش اپوکسی را به شکل لولینگ اجرا کنیم شاهد این خواهیم بود سطحی یک دست و شفاف داریم که کیفیت آن به نوع رزین مورد استفاده در آن بر می گردد.

قدرت چسبندگی رابط رزین آل/اپوکسی در محدوده وسیعی از نرخ بارگذاری

این مطالعه استحکام چسب سطحی بین آلیاژ آلومینیوم و رزین اپوکسی (رزین Al/epoxy) را در طیف وسیعی از نرخ‌های کرنش (نرخ بارگذاری) ارزیابی کرد.

ما سه نوع آزمایش را با نرخ بارگذاری متفاوت انجام دادیم، به عنوان مثال، یک آزمایش کششی شبه استاتیک برای محدوده نرخ بارگذاری پایین‌تر، یک نوار شکاف هاپکینسون (SHB) برای محدوده سرعت بارگذاری متوسط، و تست چسبندگی شوک لیزری (LaSAT) برای محدوده نرخ بارگذاری بالاتر LaSAT یک تست منحصر به فرد برای ارزیابی چسبندگی است، زیرا از موج ضربه ای ناشی از لیزر برای شکستگی سطحی استفاده می شود.

به موازات آن، روش اجزای محدود (FEM) به منظور محاسبه توزیع تنش در فصل مشترک در طول LaSAT انجام می‌شود. در نتیجه، مشخص شد که رابط بین آلیاژ آلومینیوم و رابط رزین اپوکسی وابستگی قابل توجهی به نرخ بارگذاری قدرت چسبندگی نشان می‌دهد و این تمایل بسیار شبیه به مواد اپوکسی حجیم است.

Adhesion Strength of Al/Epoxy Resin Interface over a Wide Range of Loading Rates

EJOT UK یک راه حل نوآورانه لنگر بتنی LIEBIG را برای بخش کلیدی زیرساخت ایمنی حیاتی مورد استفاده در تعمیر و نگهداری زیردریایی های نیروی دریایی سلطنتی در دوونپورت رویال داکیارد ارائه کرده است.

پروژه در تاسیسات بین‌المللی بابکاک در HMNB Devonport - بزرگترین پایگاه دریایی در اروپای غربی - شامل جایگزینی لنگرهای خورده‌شده بود که یک آویز بزرگ چدنی را به سمت اسکله محکم می‌کرد. این آویزها اتصال ایمن پیشانی نیروی دریایی - یک ساختار ارتباطی بین دیواره اسکله و کشتی - را امکان پذیر می کند که شیلنگ ها و لوله های فشار بالا مورد استفاده برای آزمایش سیستم های پیشران کشتی ها در اسکله را در خود جای می دهد.

The dock is part of the extensive infrastructure at Devonport which has been supporting the Royal Navy since 1691. Spread over more than 650 acres, the dockyard has 15 dry docks, four miles of waterfront, 25 tidal berths and five basins. Its vast scale makes it a major part of Plymouth’s economy, employing 5500 people, directly supporting 400 local firms and representing 10% of the city’s income.

اسکله بخشی از زیرساخت های گسترده در دوونپورت است که از سال 1691 از نیروی دریایی سلطنتی پشتیبانی می کند. این اسکله با وسعت بیش از 650 هکتار، دارای 15 اسکله خشک، چهار مایل اسکله، 25 اسکله جزر و مد و پنج حوضه مقیاس وسیع آن، آن را به بخش عمده ای از اقتصاد پلیموث تبدیل می کند، با استخدام 5500 نفر، به طور مستقیم از 400 شرکت محلی حمایت می کند و 10٪ از درآمد شهر را تشکیل می دهد.

Anchoring expertise provides bespoke solution for seismic marine application

آویز ابرویی که نیاز به بازسازی دارد در یک اسکله خشک قرار دارد که برای تعمیر و نگهداری و تعمیر ناوگان زیردریایی نیروی دریایی HM، از جمله زیردریایی‌های ترافالگار و ونگارد کلاس هسته‌ای آن استفاده می‌شود. هر هشت لنگر موجود آویز که در عمق تعبیه شده تا 550 میلی متر نصب شده بودند، در اثر قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در شرایط جوی خورده شده بودند، اما فرآیند جایگزینی آنها مجبور بود تعدادی از پیچیدگی ها را طی کند.

منبع :بازار رنگ عراق

انبوه سازی تاجیکستان...
ما را در سایت انبوه سازی تاجیکستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : daneshjo anboosazan بازدید : 141 تاريخ : سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت: 14:40

 عیوب کفپوش اپوکسی

از آنجایی که کفپوش اپوکسی یک سطح بدون درز و اغلب غیر متخلخل است، می تواند لغزنده شود، به خصوص اگر مرطوب یا روغنی باشد.

اگرچه، می توان اکسید آلومینیوم را به خود اپوکسی اضافه کرد تا مشکل لغزندگی را کاهش یا حتی از بین ببرد. گزینه دیگر اضافه کردن ماسه سیلیس به پایان است.

منطقه ای که قصد دارید کفپوش اپوکسی را نصب کنید احتمالاً نقش مهمی در تصمیم گیری شما در مورد نحوه رسیدگی به مشکل لغزنده احتمالی دارد. در مناطقی مانند حمام و آشپزخانه که همیشه آب وجود دارد، ممکن است بخواهید رویکرد تهاجمی‌تری داشته باشید. مشاوره با یک متخصص کفپوش همیشه ایده خوبی است، به خصوص اگر شک دارید.

سایت مشرق نیوز مینویسد: هزینه تعمیرات کم: بعد از اجرای کفپوش اپوکسی اگر به هر دلیلی قسمتی از سطح آسیب ببیند به راحتی و فقط با ترمیم همان نقطه قابلیت ترمیم دارد و نیاز به تعویض کل سطح نیست.

اپوکسی یک پلیمر است که از واکنش رزین اپوکساید با سخت‌کننده پلی‌آمین به دست می ‌آید. این متریال به غیر از کفپوش، کاربردهای گسترده ‌ی‌ دیگری هم از جمله در محصولات رنگ اپوکسی، پوششهای محافظتی، کامپوزیت‌ها و چسب‌ها و … دارد و از اصلی‌ترین کاربردهای اپوکسی، استفاده به عنوان کفپوش در کاربری ‌های مختلف مانند صنعتی، بیمارستانی، انبار و… است.

کفپوش اپوکسی با توجه به سطح جذاب و رنگینی که به سطح می دهد، نسبت به سایر کفپوشهای مشابه هزینه ی بسیار پایین تری داشته و مقرون به صرفه است. این در عین داشتن مزایای بسیار، معایبی نیز در حین اجرا دارد که بهتر است خریداران و متقاضیان از آنها مطلع باشند. اهمیت دانستن این معایب آنجاست که می‌توان با لحاظ نمودن تغییراتی در کاربری یا الگوی مصرف از وقوع آنها به سادگی جلوگیری نمود. در ادامه به طور مختصر به برخی از این معایب اشاره می کنیم:

1. زمان طولانی اجرای کفپوش اپوکسی

اجرای کفپوش اپوکسی به صورت لایه لایه بوده و همین موضوع باعث زمان بر بودن اجرای آن می شود. پس از اجرای هر لایه باید زمان کافی سپری شود تا واکنش پخت آن تکمیل شود و امکان اجرای لایه بعدی فراهم شود.

سطح قبل از اجرای کفپوش باید بدون رطوبت و کاملاً خشک باشد. سپس باید به اجرای لایه پرایمر و پر کردن درزها، لایه میانی، بتونه کاری و در نهایت اجرای لایه رویه پرداخت که برای هر کدام زمان خشک شدن بین لایه ای را باید در نظر گرفت که در دمای مناسب حدود 12 الی 18 ساعت می باشد.

When polymers fail: A case report on a defective epoxy resin flooring

در نتیجه اجرای کفپوش در کمترین متراژ نیز حداقل 3 تا 4 روز زمان می برد. این مسئله اگرچه در متراژهای کوچک منجر به طولانی شدن فرایند نصب در مقایسه با محصولاتی مانند کفپوش رولی یا لمینیت می ‌شود، اما در متراژ‌های بزرگ به دلیل سهولت نصب زمان نصب بسیار کوتاه‌ تر خواهد بود چرا که جزئیات نصب قطعه به قطعه کفپوش حذف شده و محصول به راحتی بر سطح اعمال می‌شود.

به عبارتی در متراژهای بزرگ زمان لازم برای خشک شدن هر لایه با اعمال کفپوش در نواحی دیگر همزمان شده و دیگر نیازی به صرف زمان جداگانه نخواهد بود.

2. چسبندگی و پیوستگی کم کفپوش اپوکسی روی برخی سطوح

باید در نظر داشته باشید که کف سالن هایی که دارای رطوبت هستند یا در تماس با آب هستند کفپوش اپوکسی اجرای مناسبی ندارد و پس از اجرا علاوه بر رشد قارچ و کپک و بروز مشکلات بهداشتی، پیوستگی دو لایه از بین می رود.

به عبارت دیگر رطوبت زیر سطح اشباع می شود، حباب ایجاد می شود و سپس به دلیل تبخیر، لایه کفپوش اپوکسی را با مشکل مواجه می کند؛ لذا می توان از موادی که نم و آب را از بین می برند استفاده کرد تا محیط عاری از هرگونه آب و رطوبت شود. به طور تقریبی باید حدود 28 روز قبل از اجرای کفپوش اپوکسی بگذرد، تا بتن رطوبت نداشته باشد. همچنین اگر در سطح بتن مواد روغنی، گازوئیل و… نفوذ کرده ‌باشد، زیر سازی مجدد لازم است.

 

3. لایه شدن کفپوش اپوکسی

یکی از رایج‌ترین عیوب کفپوش اپوکسی ، لایه شدن آن پس از مدت زمان کوتاهی از اجرا است که در صورت برطرف نشدن می‌تواند به سطح زیرین و بتنی آن نیز آسیب برساند. علاوه بر اینکه ممکن است.

There are a great number of in situ floor finishes available today, including the traditional self‐finished concrete, granolithic and sand cement screeds as well as a bewildering array of special proprietary floor finishes.

لایه شدن کفپوش اپوکسی به دلیل اجرا توسط افراد غیرحرفه‌ای ایجاد شود، دلایلی نظیر دمای بسیار بالا، دمای بسیار پایین و رطوبت بالا نیز می‌توانند منجر به بروز چنین مشکلی در کفپوش اپوکسی شوند.

یک مجری اپوکسی حرفه‌ای و متخصص برای جلوگیری از مشکل لایه شدن کفپوش اپوکسی پیش از اجرای اپوکسی از موارد زیر اطمینان حاصل می‌کند:

– سطح پیش از اجرا باید از روغن و آلودگی پاک باشد. این مواد زیر اپوکسی گیر می‌ کنند و مانع پوشانندگی درست و چسبیدن آن به سطح بتن می‌شوند. وجود چربی در سطح موجب می‌شود در نقاطی از سطح، اپوکسی به خوبی نچسبد و پس از چند روز لایه شده و از سطح جدا شود.

– سطح باید به خوبی ساب زده شده باشد؛ زیرا اگر خیلی صاف و صیقلی باشد، اپوکسی به آن نمی‌جسبد و موجب لایه شدن اپوکسی پس از خشک شدن می‌شود.

– سطح باید کاملاً خشک باشد؛ لذا باید حداقل 24 ساعت پس از شستن سطح صبر کنید و سپس اپوکسی را اجرا کنید. نمناک بودن سطح نیز همان مشکلات آلوده بودن سطح را ایجاد می‌کند و از چسبیدن مواد به سطح جلوگیری کرده و موجب لایه شدن آن می‌شود.

4. ترک خوردن اپوکسی

حباب شدن اپوکسی و ترک خوردن آن یکی دیگر از عیوب کفپوش اپوکسی است که موجب می ‌شود زیبایی این کفپوش خیلی زود از بین برود. برای این مشکل نیز دلایل مختلفی وجود دارد که قطعاً فرد متخصص در زمینه اجرای کفپوش اپوکسی به خوبی می ‌داند چگونه از آن جلوگیری کند. این دلایل شامل موارد زیر می‌شود:

Possible Substitutes of Epoxy Screed Filler with Secondary Raw Materials

– نحوه ترکیب رزین اپوکسی و هاردنر اپوکسی بسیار مهم است و باید خیلی سریع انجام شود. در این صورت هیچ حبابی در ترکیب باقی نمی‌ماند. در غیر اینصورت حین اجرا نیز در ظاهر کفپوش تاثیر می‌گذارند و پس از خشک شدن ترک می‌خورند.

– وجود حفره در سطح بتن موجب می‎شود هوا زیر اپوکسی قرار بگیرد و در مرحله پخته شدن آن تأثیرگذار باشد. این هوای باقیمانده زیر سطح به مرور زمان بالا آمده و باعث ایجاد حباب و ترک خوردن سطح می ‌شود.

 

– تناسب ترکیب مواد اپوکسی نیز مهم است که برای تمامی محصولات و کاربردها یکسان نیست، اما افرادی که تجربه کافی در زمینه اجرای اپوکسی داشته باشند به خوبی می‌دانند این تناسب برای شرایط مختلف چگونه است.

به طور مثال در صورتیکه هاردنر به اندازه کافی در مواد ترکیب نشود، کفپوش به خوبی به سطح نمی‌چسبد و خشک نمی‌شود. از سوی دیگر، اگر هاردنر زیاد باشد، مجری اپوکسی باید برای اجرای اپوکسی روی سطح بیشتر عجله کند تا سطح یکدست و بدون نقص اجرا شود.

– اگر کفپوش اپوکسی با عجله اجرا شود احتمال اینکه فرد متوجه حباب ‌ها و ترکیب درست مواد نشود، بیشتر است. همچنین در صورت کند پیش رفتن اجرای کفپوش هم ممکن است مواد خشک شود و مواد خشک شده نیز چسبندگی کافی به روی سطح ندارند.

برای اجرای لایه دوم اپوکسی نباید خیلی عجله کنید، در این صورت نیز ممکن است به دلیل خشک نشدن کافی سطح زیرین، هوا زیر مواد لایه دوم جمع شود و حباب ایجاد کند. به طور کلی دقت، سرعت عمل و زیرسازی مناسب از جمله مواردی هستند که مانع بروز مشکلات کفپوش اپوکسی می‌شوند.

منبع : ایران رزین

انبوه سازی تاجیکستان...
ما را در سایت انبوه سازی تاجیکستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : daneshjo anboosazan بازدید : 90 تاريخ : يکشنبه 16 مرداد 1401 ساعت: 13:40

توصیف استحکام ذاتی بین اپوکسی و سیلیس با استفاده از رویکرد چند مقیاسی

رابط های آلی- معدنی در بسیاری از مواد طبیعی یا مصنوعی، مانند رابط های معدنی-پروتئین موجود در استخوان و رابط های اپوکسی-سیلیس موجود در ساخت و ساز بتن وجود دارد.

در اینجا، ما مدلی را برای پیش‌بینی استحکام ذاتی بین مواد آلی و معدنی، بر اساس یک رویکرد شبیه‌سازی دینامیک مولکولی همراه با روش متادینامیک، گزارش می‌کنیم که برای بازسازی سطح انرژی آزاد بین حالت‌های متصل و جداشده سیستم پیوندی استفاده می‌شود و تا اندازه‌گیری شده است. آن را در یک مدل پیوسته بگنجانید.

ما این تکنیک را برای مدل‌سازی یک سیستم اپوکسی-سیلیس که عمدتاً دارای برهمکنش‌های شیمیایی واندروالس و کولمبیک غیرپیوندی و غیر جهت‌دار است، اعمال می‌کنیم. استحکام ذاتی بین اپوکسی و سیلیس حاصل از سطح مولکولی برای پیش‌بینی رفتار ساختاری رابط اپوکسی-سیلیس در مقیاس طول ماکروسکوپی با فراخوانی رویکرد اجزای محدود با استفاده از یک مدل ناحیه منسجم استفاده می‌شود که مطابقت خوبی با نتایج تجربی موجود نشان می‌دهد.

بخش موسسه فناوری ماساچوست. گروه مهندسی عمران و محیط زیست

مجله تحقیقات مواد

ناشر انتشارات دانشگاه کمبریج (انجمن تحقیقات مواد)

بررسي سينتيك پخت رزين اپوكسي در شرايط ناهمدما

تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده فنی و مهندسی، گروه مهندسی پلیمر

چکیده: از آنجا که خواص رزينهاي گرماسخت وابسته به شرايط پخت، دما و زمان است، تعيين مشخصه هاي سينتيکي آنها براي رسيدن به شرايط پخت بهينه لازم است.

در اين پژوهش، سينتيک پخت رزين اپوکسي 5052 به همراه سخت کننده آميني به کمک دستگاه گرماسنج پويشي تفاضلي در شرايط ناهمدما در سرعتهاي گرمادهي مختلف بررسي شده است.

بر گرفته از سایت تبیان : همانطور که قبل تر هم گفته شک کفپوش اپوکسی که یک ماده پلیمری می باشد مقاوت حدود 15 تن برای ضخامت 2 الی 3 میلیمتر را داراست.

در ابتدا، پارامترهاي سينتيکي از جمله انرژي فعال سازي (برابر 43.23kJ/mol) از روش هم تبديلي ارایه شده توسط مالک براي تحليل داده هاي بدست آمده از آزمايش معين شد.

سپس با استفاده از اين پارامترها و با انتخاب مدل سيستاک - برگرن مشخص شد که داده هاي حاصل از آزمايشهاي DSC توافق خوبي با داده هاي محاسبه شده به روش مدل دارد. بدين ترتيب، با در نظر گرفتن اين مدل مي توان تفسير مناسبي از رفتار پخت رزين در شرايط زماني و دمايي مختلف ارایه داد.

جذب آب در رزین های اپوکسی تقویت شده با الیاف شیشه فرآیند پیچیده ای است. با اندازه‌گیری‌های دینامیکی-مکانیکی می‌توان مکان‌های آب را در فاز رزین-شیشه، در ریزترک‌های رزین و رقیق‌شده در پلیمر حجیم تشخیص داد. مکانیسم غالب ادغام به رزین بستگی دارد

نمونه های اکسترود شده، کشیده شده و خاموش شده پلی استایرن متعاقباً در n-هگزان مایع در دمای بین 35 تا 55 درجه سانتی گراد برای فواصل زمانی مختلف غوطه ور شدند. نمونه ها از حمام غوطه وری خارج شده، کوئنچ شده و شکسته شدند.

بررسی میکروسکوپی بعدی از مقاطع، مرز مشخصی را بین یک پوسته بیرونی دیوانه و یک هسته مرکزی اساساً بدون نفوذ نشان داد. وابستگی زمانی عمق نفوذ جبهه شوق پیشروی در دماهای مختلف برای چندین نسبت کشش اندازه‌گیری شد. نرخ اولیه نفوذ با نسبت کشش (جهت گیری) یکنواخت افزایش یافت

و پیشروی جبهه نافذ به طور کامل با انتشار برای نمونه های کشیده شده در دمای 55 درجه سانتیگراد کنترل شد. سینتیک های پیچیده تر، شامل آرامش در مرز متحرک، نفوذ در دماهای پایین تر را توصیف می کند. یک تغییر سیستماتیک جزئی در سهم نسبی انتشار و آرامش با افزایش نسبت کشش مشاهده شد. انرژی فعال سازی 23.7 کیلو کالری

اثر تغییر شکل ماتریس جامد بر سینتیک جذب الکل‌های با وزن مولکولی کم به PMMA مورد مطالعه قرار گرفت. جرم جذب شده و سطح مقطع به عنوان تابعی از زمان برای آزمایش های جذب به لایه های پلیمری که قبلا کشیده شده بودند اندازه گیری شد.

تأثیر نسبت‌های کشش مختلف و وزن‌های مولکولی مختلف حلال بر فرآیند جذب از نظر ویژگی سینتیک انتقال، سرعت جلوی تورم و زمان آرامش مورد بحث قرار می‌گیرد. تفسیری از داده‌های تجربی نیز بر اساس اعداد بی‌بعد مربوطه با مقایسه زمان‌های مشخصه فرآیندهای ابتدایی درگیر ارائه شده است.

سلول های سوختی هیدروژنی منابع انرژی جایگزین جذابی برای کاربردهایی مانند حمل و نقل هستند. با این حال، عملکرد پیل سوختی تابعی قوی از محتوای تعادل آب و سینتیک جذب و دفع آب در غشاهای الکترولیت پلیمری (به عنوان مثال، Nafion) است. اگرچه ایزوترم های جذب آب مشابه برای Nafion در بسیاری از آزمایشگاه ها بازتولید شده است،

ضرایب انتشار آب در Nafion با 4 مرتبه قدر متفاوت است. در این مطالعه، دینامیک جذب و دفع بخار آب در Nafion به عنوان تابعی از فعالیت بخار آب و سرعت جریان با استفاده از طیف‌سنجی بازتاب کامل مادون قرمز-تضعیف تبدیل فوریه حل‌وفصل زمان (FTIR-ATR) اندازه‌گیری شد. هر دو آزمایش انتگرال و دیفرانسیل انجام شد،

که در آن آزمایش های انتگرال شامل افزایش فعالیت بخار از 0٪ RH به یکی از پنج مقدار (22، 43، 56، 80، یا 100٪ RH) بود، در حالی که در آزمایش های دیفرانسیل، فعالیت به طور متوالی افزایش یافت. در مراحل کوچکتر از 0 تا 22 تا 43 تا 56 تا 80 تا 100 درصد RH. برای آزمایش‌های انتگرالی، رفتار غیر فیکی در هر دو فعالیت بخار کم و زیاد مشاهده شد،

در حالی که رفتار فیکی در فعالیت‌های بخار متوسط ​​مشاهده شد. برای آزمایش‌های دیفرانسیل، رفتار فیکی در تمام فعالیت‌های بخار به جز در فعالیت‌های بخار کم (0-22٪ RH) مشاهده شد. مشخص شد که سینتیک جذب تابعی از سرعت جریان است،

که در آن مقاومت انتقال جرم در سطح مشترک بخار / پلیمر در نرخ‌های جریان پایین قابل‌توجه بود، اما در نرخ‌های جریان بالا ناچیز بود. ضرایب انتشار دقیق جذب و دفع در این مطالعه محاسبه شد (در نرخ‌های جریان بالا و بدون مقاومت انتقال جرم اندازه‌گیری شد) و مشابه بودند، در مرتبه 10-7 سانتی‌متر مربع بر ثانیه، و توابع ضعیف فعالیت بخار آب.

منبع: صنعت رنگ روسیه ​

انبوه سازی تاجیکستان...
ما را در سایت انبوه سازی تاجیکستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : daneshjo anboosazan بازدید : 107 تاريخ : شنبه 15 مرداد 1401 ساعت: 16:54

رنگ ، پلیمر و کفپوش اپوکسی

از تاریخ پیدایش رنگ صنعتی و پدید آورندگان آن، اطلاع درستی در دست نیست اما یکی از روایات پیرامون این موضوع، حاکی از آن است که شخصی آمریکایی به نام « Du Pont » که در زمینه ساخت ساچمه و باروت فعالیت داشته، روزی پس از شکار و به قصد رفع خستگی، قنداق تفنگ خود را زیر سر گذاشته و می خوابد.

پس از بیداری، با دیدن قنداق تفنگ که در اثر برخورد با سبزه ها به رنگ سبز در آمده، فکر تولید رنگ در ذهن او جرقه می زند، فکری که با آتش گرفتن انبار باروت او و انصراف از ادامه شغل قبلی، به مرحله عمل در آمده و به این ترتیب نام « دوپونت » به عنوان اولین تولید کننده رنگ صنعتی در جهان به ثبت می رسد.

پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در سال 1365 با عنوان "مرکز تحقیقات و توسعه علوم و تکنولوژی پلیمر" آغاز به کار کرد و متعاقبا نام آن به پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران تغییر یافت. این پژوهشگاه با هدف توسعه علوم و فناوری مواد پلیمری و پتروشیمیایی، تربیت نیروی انسانی متخصص و پژوهشگر، تقویت ارتباط با صنعت و دانشگاه، رفع نیازهای کشور در این رشته فنی و مشارکت در تولید جهانی علم تاسیس شده است.

هم اکنون این پژوهشگاه تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با زیربنای 55000 مترمربع درزمینی به مساحت 17 هکتار در شهرک علم و فناوری پژوهش در کیلومتر 15 اتوبان تهران-کرج واقع است. این پژوهشگاه افزون بر دارا بودن 11 کارگاه و 22 آزمایشگاه تخصصی، مرکز رشد فناوری پلیمر،مرکز نوآوری و تجاری سازی ،مرکز کامپیوتر، مجهزترین و غنی ترین کتابخانه تخصصی پلیمر در ایران، قسمت‌های اداری‌ و ‌مالی و بخش‌های خدمات پشتیبانی، از امکانات جانبی خانه¬ های سازمانی برای اسکان اعضای هیات علمی، درمانگاه، خوابگاه دانشجویان، رستوران و آمفی تئاتر بر خوردار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم  عمر کفپوش بدون درز بودن ، مقاوت فشاری تا بیش از 15 تن در مقابل انواع لود بار سطحی مثل لیفتراک ها و ماشین های سنگین به جهت انتقال بار به سطح زیر کفپوش اپوکسی و همچنین بدون درز بودن و جلوگیری از شکست و ترک و مقاومت در برابر ضربه یکی از ویژگی های کفپوش های این شرکت می باشد.

استحکام : همانطور که قبل تر هم گفته شک کفپوش اپوکسی که یک ماده پلیمری می باشد مقاوت حدود 15 تن برای ضخامت 2 الی 3 میلیمتر را داراست.

قابلت تنظیف: یکی از بهترین نوع کفپوش جهت نظافت اپوکسی می باشد کفپوشی بدون درز مقاوم در برابر شوینده های متداول موجود در بازار که با شستشوی ساده به راحتی تمیز شده و کیفیت خود را از دست نخواهد داد.

زیبایی: تنوع رنگی بسیار بالا ، طرح بندی های مختلف از جمله لولینگ ، پوست پرتقالی، ابروباد و طرح مدرن باعث میشود یکی از بهترین انتخاب ها برای کفپوش منازل ، کارخانجات، بیمارستان ها، اتاق های برق ، کلین روم ها و پارکینگ ها باشد.

ایمنی مناسب: کفپوش اپوکسی با ساختار شیمیایی که دارد باعث مقاومت در برابر لغزش و همچنین مقاوت در برابر آتش سوزی می گردد که یکی از نکات جالب توجه این نوع کفپوش می باشد و لذا موجب افزایش سطح ایمنی محیط شما خواهد شد.

سطح صاف و شفاف: اگر کفپوش اپوکسی را به شکل لولینگ اجرا کنیم شاهد این خواهیم بود سطحی یک دست و شفاف داریم که کیفیت آن به نوع رزین مورد استفاده در آن بر می گردد.

هزینه تعمیرات کم: بعد از اجرای کفپوش اپوکسی اگر به هر دلیلی قسمتی از سطح آسیب ببیند به راحتی و فقط با ترمیم همان نقطه قابلیت ترمیم دارد و نیاز به تعویض کل سطح نیست.

محیط زیست: کفپوش های اپوکسی به شدت سالم و دوست دار محیط زیست هستند ماده به کار رفته در این کفپوش ها رزین پلی آمین هست که نیاز به افزودن آب برای اجرای آن نیست و همچنین نوع طبیعب آن نیز موجود هست.

رنگ‌ اپوکسی رنگی دوجزئی است و برای خشک‌شدن، به هاردنر (سخت‌کننده) نیاز دارد. جزء اول این رنگ شامل رزین، پیگمنت (رنگدانه) و افزودنی‌ها بوده و جزء دوم آن (هاردنر) معمولاً شامل یک پلی‌آمین (دارای گروه عاملی NH2) یا پلی آمید است. هنگامی که رزین اپوکسی با آمین‌ها واکنش می‌دهد، ویسکوزیته فیلم رنگ افزایش یافته و اتصالات عرضی در آن به وجود می‌آید که منجر به تشکیل  یک پوشش حفاظتی سخت خواهد شد. نسبت اختلاط در این رنگ ها بسیار مهم است. در صورت عدم رعایت این نسبت، رنگ خواص مطلوب را به دست نمی آورد و یا اصلاً خشک نخواهد شد.

رنگ اپوکسی به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت، اصطکاک و عوامل جوی مانند گرما و سرما و مواد شیمیایی دارد، جایگزین مناسبی برای پوشش های محافظتی می باشد. رنگ اپوکسی این توانایی را دارد که به سطح بتن بچسبد و یک پوشش کاملاً پایدار و محکم ایجاد کند.

پس از اختلاط رنگ‌ اپوکسی با هاردنر، یک ترکیب یکنواخت به دست می‌ آید که در ابتدا ویسکوزیته آن تغییری نمی‌کند. سپس رنگ به آرامی شروع به افزایش ویسکوزیته کرده و مخلوط به سختی همزده می‌شود. در آخر نیز رنگ سخت شده و اصطلاحاً پخت می‌شود؛ لذا پس از اختلاط رنگ‌ اپوکسی فرصت محدودی برای اعمال آن وجود خواهد داشت.

منبع : کفپوش و عمران

انبوه سازی تاجیکستان...
ما را در سایت انبوه سازی تاجیکستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : daneshjo anboosazan بازدید : 176 تاريخ : چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت: 19:07

شركت هاي دانش بنيان مورد حمايت

گروه علم و پيشرفت خبرگزاري فارس_معصومه شيري ؛ وقتي از دستاوردهاي بي‌نظير شركت‌هاي دانش‌بنيان و خلاق در سال‌هاي اخير سخن مي‌گوييم اولين سوالي كه براي مردم  پيش مي‌آيد اين است كه چرا نتيجه علم و فناوري اين شركت‌ها در زندگي روزمره‌مان قابل لمس نيست؟

به گزارش خبرگزاري فارس : گروه مهندسي و صنعتي ثمين به عنوان يك شركت دانش بنيان مستقر در پارك علم و فناوري البرز با به كارگيري نيروهاي متخصص و دانش روز در زمينه انواع كفپوش اپوكسي ، پلي يورتان و عايق رطوبتي فعال و با بيش از 15 سال سابقه در اين عرصه سعي بر زضايت مشتريان خود دارد و برندي خوشنام در زمينه رنگ ها و كفپوش هاي صنعتي در سراسر كشور مي باشد.

بهبود شرايط زندگي مردم و رفع مشكلات در هر كشوري در گرو پيشرفت عملي و به كار بستن يافته‌هاي علمي است. در اين ميان جامعه دانشگاهي و شركت‌هاي دانش‌بنيان تلاش مي‌كنند با تكيه بر دانش و علمي كه فراگرفته اند براي مشكلات ريز و درشتي در كشور وجود دارد راه حل‌هاي عملياتي ارائه كنند و در مسير تجاري سازي و توليد ثروت از دانش گام بردارند.اما در برخي از موارد دستاوردهاي اين شركت‌ها در سايه بي توجهي مديران تنها به كالاي لوكس فناورانه‌اي مي‌شود كه در جاي درست خود قرار نگرفته و نمي تواند مشكل يا نيازي ازكشور را برطرف كند. از اين رو لازمه‌ي تحقق اين گام بزرگ، وجود حلقه‌‌ي مفقوده‌اي است كه بتواند با بهم رساني‌ محصولات و خدمات شركت‌هاي دانش‌بنيان و فناور به مديران تصميم‌گير در نهادها و سازمان‌هاي مختلف به صورت عملياتي و كاربردي دانش و توان اين شركت‌‌ها را در قسمت‌هاي مختلف كشور بكار بگيرد.

شركت بوينگ با رويكرد ساخت كفپوش هاي هواپيماهاي 747 در جهان پيشتاز مي باشد.

*رويداد هم‌افزايي مديريت ايران چيست؟

در همين راستا نخستين نمايشگاه و «رويداد هم‌افزايي براي مديريت ايران ۱۴۰۱» به همت نهاد رياست‌جمهوري و با حضور ۸۰۰ غرفه،  از ۲ تا ۴ مردادماه در مصلاي تهران برگزار شد تا حلقه وصلي باشد ميان مديران كشور و شركت‌ها،موسسات و گروه‌هايي باشد كه داراي الگو، ايده و محصولي  براي حل چالش‌هاي مهم كشور هستند.

در اين رويداد شركت‌ها، موسسات و گروه‌هاي نوآور امكان شبكه‌سازي دارند تا بتوانند همكاران،رقبا و مديران مختلف كشور را شناسايي نمايند و براي طرح همكاري با آن‌ها اقدام نماييد. از طرفي نيز از طريق شبكه سازي امكان اخذ سرمايه و پروژه از سازمان‌ها و سرمايه‌گذاران را دارند تا علاوه بر حل چالش‌هاي كشور كسب و كار خود را توسعه دهند.

مزيت اين رويداد براي مديران كشور علاوه بر وجه كلان آن كه تمركز بر حل چالش‌ها و مسائل كشور مي‌باشد ايجاد نمايشگاهي از شركت‌ها و موسسات متنوع است كه در حوزه‌هاي فرهنگي ،اجتماعي، اقتصادي، فناوري، مديريت، اشتغال، آموزش، بهداشت، محيط زيست و رسانه توانايي ارائه الگو و حل مساله را دارا مي‌باشند. وجود چنين گروه‌هايي زير يك سقف بستري مهيا و آماده است تا مديران براي حل مسائل حوزه‌هاي تحت مديريت خود از آنها مشاوره بگيرند و با طرح همكاري چالش‌ها را در زمان كم و با كيفيت مطلوب مرتفع نمايند.

منبع : صنعت رنگ كره

انبوه سازی تاجیکستان...
ما را در سایت انبوه سازی تاجیکستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : daneshjo anboosazan بازدید : 95 تاريخ : چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت: 2:03